فرماندار يزد خبر داد:

اجراي 150 برنامه قابل ارائه در شهرستان يزد در ایام الله دهه فجر

فرماندار يزد در مصاحبه راديويي با صدا و سيماي مركز يزد گفت: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی 150 برنامه قابل ارائه در شهرستان يزد انجام شده است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ محمود شاكري شمسي در مصاحبه راديويي با صدا و سيماي مركز يزد كه به صورت همزمان با صدا و سيماي مركز سمنان نيز پخش می شد با تبريك فرا رسيدن سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي به ويژه 21 شهيد انقلاب اسلامي استان يزد گفت: خوشبختانه ستاد دهه فجر شهرستان يزد در سالجاري با 13 كميته، زودتر از سالهاي گذشته شكل گرفت و در اين مدت چندين جلسه به منظور هماهنگي، برنامه ريزي، و اجراي بهتر برنامه ها در ايام الله دهه فجر برگزار شده است.

فرماندار يزد افزود: تأكيد بر مشاركت آحاد مردم در برگزاري برنامه ها، مفرح و شاد بودن،‌توجه خاص به محتوا و تأكيد بر انتقال مفاهيم و ارزشهاي انقلاب اسلامي و اهداف حضرت امام خميني (ره) به نسل جوان،‌استفاده از شيوه هاي هنري و ابزارهاي جديد براي انتقال درست و دقيق ومفاهيم انقلاب و فعال نمودن سازمانهاي مردم نهاد، اصناف، اتحاديه ها، شوراي اسلامي شهر و روستا، تشكيل هاي سياسي ،‌دانشجوئي ، كارگري و دانش آموزي از مهمترين رويكرد هاي ستاد دهه فجر شهرستان يزد در سال 1393 بوده است.

رئيس ستاد دهه فجر شهرستان يزد اضافه كرد: از مجموع برنامه هاي پيشنهادي ، تعداد 150 برنامه در جلسات ستاد و كميته ها انتخاب كه طي روزهاي گذشته بسياري از آنان اجرا شده يا در روزهاي آتي نيز اجرا خواهد شد.

وي با اعلام اينكه در ايام الله دهه فجر بيش از 80 پروژه با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد تومان در شهرستان يزد با حضور مسئولين كشوري، استاني و شهرستاني به بهره برداري رسيده است خاطرنشان كرد: اين پروژه هاي در زمينه هاي بهداشتي درماني، مخابراتي، انرژي، كشاورزي، عمران و مديريت شهري و ... بوده است.

شاكري شمسي تصريح كرد: در بخش مخابرات 20 پروژه در زمينه هاي BTS همراه اول، توسعه شبكه كابل، توسعه كافو نوري، توسعه سوئيچ و ADSL با اعتباري بالغ بر 12 هزار ميليون ريال و با حضور وزير محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات و مسئولين استان به بهره برداري رسيد.

فرماندار يزد افزود: در بخش بهداشت و درمان نيز سه طرح بهداشتي و درماني با اعتباري بالغ بر 650 ميليون تومان افتتاح شد كه شايان ذكر است خانه بهداشت روستاي سيد ميرزا توسط خير محترم حاج كاظم ترابي احداث شده است.

شاكري شمسي اظهار داشت: به منظور بهره مندي هر چه بيشتر مردم از خدمات در حوزه برق رساني همزمان با ايام الله دهه فجر 16 پروژه با اعتباري بالغ بر 64 هزار ميليون ريال در شهرستان يزد به بهره برداري خواهد رسيد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان با اشاره به افتتاح 6 طرح در زمينه هاي گلخانه اي، بسته بندي، پرورش مرغ تخمگذار و آبياري تحت فشار با اعتبار 3500ميليون تومان گفت: طرح پرورش مرغ تخمگذار به عنوان يك طرح كاملاً مدرن با ظرفيت بالاي 80 هزار قطعه مرغ و توليد روزانه سه تن تخم مرغ در روستاي فهرج در ايام الله دهه فجر به بهره برداري رسيد.

شاكري شمسي با بيان اينكه در اين ايام پروژه هاي عمران شهري از سوي شهرداري ها نيز افتتاح شد خاطرنشان كرد: آغاز عمليات نهال كاري در مجاورت شهر زارچ، بهره برداري از آسفالت معابر در شهرهاي يزد و شاهديه، احداث و بهره برداري بلوار سعادت در شاهديه، اجراي طرح جداسازي آب شرب از آب فضاي سبز در شاهديه،‌ اجراي دو طرح در شهر يزد با تكيه بر مشاركت بخش هاي غير دولتي از مهمترين پروژه هاي افتتاح شده در سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بوده است و ضمنا تعداد قابل توجهی از بوستان های در سطح شهرهای حمیدیا و یزد آماده بهره برداری است که مقرر شده تا در روز درختکاری افتتاح شود.

فرماندار يزد افزود: برگزاري اولين دوره مسابقات قرآني روستائيان و عشاير، اختتاميه مسابقات المپيادهاي ورزشي در بسياري از مدارس، همايش ياس هاي انقلاب با هدف تجليل از مادران و همسران شهداي انقلاب اسلامي،‌مراسم بيان خاطرات انقلاب،‌جنگ هاي شادي با مسئوليت جامعه كارگري، اساتيد دانشگاه، دانشجويان و دانش آموزان، نواختن زنگ انقلاب و زنگ ايثار و شهادت،‌ تجليل ا ز برترين دانش آموزان در زمينه هاي علمي، فرهنگي، ورزشي، ديدار با 300 خانواده شهيد شهرستان با حضور مسئولين استان و شهرستان، برگزاري مراسم يادواره شهداي انقلاب اسلامي و ... از مهمترين برنامه هاي فرهنگي بوده است كه در ايام الله دهه فجر در شهرستان يزد انجام شده است.

شاكري شمسي همچنين با اشاره به اداي احترام به مقام شامخ سومين شهيد محراب حضرت آبت الله صدوقي (ره) و غبار روبي و عطر افشاني گلزار شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس اظهار داشت: در روز ميهماني لاله ها براي اولين بار با حضور جمعي از مسئولين،‌ فرماندهان نظامي و انتظامي به مقام شهيد گرانقدر رستم آذر باد ( تنها شهيد زرتشتي) اداي احترام شد.

فرماندار يزد در پايان از عموم مردم دارالعباده و دارالعلم يزد دعوت كرد تا راهپيمايي يوم الله 22 بهمن كه از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه از محل ميدان آزادي آغاز تا محل چهارراه شهداء ( اميرچخماق) كنار قبور مطهر شهداي گمنام برگزار خواهد شد حضور بهم رسانند.