فرماندار يزد تأكيد كرد:

اجراي موفق طرح خود مراقبتي، ارتقاء سطح سلامت جامعه را در بردارد

فرماندار يزد با اشاره به اجرای برنامه ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی گفت: موفقيت در خود مراقبتي باعث افزايش طول عمر، داشتن مردمي سالم تر، کاهش معلوليت ها، مرگ و مير، هزينه هاي درمان و ارتقاء سطح سلامت جامعه مي شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، ‌اولين جلسه شوراي بهداشت شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري، رئيس مركز بهداشت شهرستان و جمعي از مديران برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه اظهار داشت: در سال گذشته با برگزاري منظم جلسات، مسائل و مشكلات بهداشتي شهرستان مورد پيگيري قرار گرفت و با همدلي و همراهي دستگاه هاي اجرايي عضو اين شورا بسياري از آنها مرتفع شد.

فرماندار يزد با بيان اينكه بهداشت و سلامت از مهمترين مؤلفه هاي توسعه صنعت گردشگري است افزود: خوشبختانه در ايام عيد نوروز 95 مركز بهداشت شهرستان با همكاري ساير ادارات و نهادها طرح هاي خوبي را به منظور جلوگيري و برخورد با متخلفان و ارتقاء بهداشت محيط را اجرايي كرد كه گردشگران نيز به اين امر اذعان توجه داشتند.

وي در ادامه با اشاره به اجرای برنامه ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی گفت: موفقيت در خود مراقبتي باعث افزايش طول عمر، داشتن مردمي سالم تر، کاهش معلوليت ها، مرگ و مير، هزينه هاي درمان و ارتقاء سطح سلامت جامعه مي شود.

" شاكري شمسي " با تأكيد به اينكه سلامت متکی بر مردم  نیاز به همراهی همه افراد، مردم، بیماران، متخصصان بهداشت و درمان دارد تصريح كرد: اين برنامه يكي از شاخه هاي طرح تحول نظام سلامت است كه می‌تواند در راستای ارتقای سواد سلامت مردم نقش بسیار مطلوبی را ایفا کند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان « سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل » از سوي مقام معظم رهبري ابراز داشت: مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتي،بهره مندي از جامعه سالم با افراد توانمند است.

فرماندار يزد نقش مؤثر رسانه هاي را در ارتقاي فرهنگ خود مراقبتي مهم دانست و خاطرنشان كرد:  رسانه ها مي توانند مردم را توانمند سازند و رسانه ها به ويژه امروزه شبکه هاي اجتماعي نقش موثري در توانمند کردن مردم در خود مراقبتي و ارتقاء سطح سلامت جامعه دارند.

" شاكري شمسي " در پايان رسيدگي به بهداشت و سلامت را از اولويت هاي مهم دولت يازدهم بر شمرد و افزود: لازم است نظام سلامت با سرعت بيشتري براي بهتر شدن کيفيت خدمات بهداشتي و درماني گام بردارد.