آیین گشایش سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان سال تحصیلی جدید دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار یزد، مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولان و دانشجویان، سال تحصیلی 95 – 94 در پرديس شهيد دكتر پاک‌نژاد يزد آغاز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره جان‌فشانی رزمندگان غيرتمند كشور در 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت : 8 سال دفاع مقدس امروز سند مظلوميت نظام و سند افتخار و اقتدار جمهوري اسلامي ايران است.

 " محمدعلي طالبي " بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها را جشن تعليم و تربيت در سراسر كشور دانست و با اشاره به جايگاه و اهميت دانشگاه فرهنگيان، افزود : در دنياي امروز دانشجويان به‌عنوان نيروي انساني خلاق و پرسشگر نقش مهمي در توسعه پايدار كشور دارند.
وي تصريح كرد : انتظاري كه از دانشگاه فرهنگيان داريم اين است كه اين دانشگاه در راستاي تحقق توسعه انساني و تربيت نسلي كه بتواند مبناي تحول و توسعه ايران اسلامي باشد نقش و رسالت مهم خود را به‌خوبی ايفا نمايد.

" طالبي " بابیان اينكه رسالتي كه دانشجويان دانشگاه فرهنگيان بر عهده‌دارند كسب علم و دانش است، خاطرنشان كرد: ما امروز علاوه بر توسعه دانش و فناوري رسالتي بزرگ بر عهده‌داریم و آن معرفي و شناساندن باورها و فرهنگ والا و تمدن ايراني اسلامي به جهانيان است و اين رسالت نيازمند پرورش انسان‌های فرهیخته‌ای است كه بااخلاق ديني، اسلامي و اعتقادي خود بتوانند بار اين مسئوليت عظيم را به دوش بكشند و دانشگاه فرهنگيان در تربيت چنين نسلي می‌تواند بسيار تأثيرگذار باشد.

معلمان دغدغه تربيت داشته باشند

در ادامه اين مراسم نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه يزد بابیان اينكه بايد در دانشگاه‌ها انسان‌هایی تربيت شوند كه دارای تقوي و علم باشند، گفت : دانشگاه فرهنگيان می‌تواند به‌عنوان گلوگاه تعليم و تربيت نقش مهمي در تربيت چنين دانشجوياني داشته باشد.
"آیت‌الله محمدرضا ناصري "خاطرنشان كرد: در قرآن مجيد به تعقل، تفكر، تدبر و تقوي تأكيد فراواني شده است و جامعه‌ای كه اين چهار اصل را به‌عنوان هدف در زندگي خود انتخاب كند در مسير الهي و رضاي خداوند گام بر خواهد داشت.