رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد:

آگاهي بخشي در خصوص مضرات مصرف مواد مخدر بايد فراگير باشد

پنجمين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد در سال 1397 به رياست سرپرست فرمانداري و با حضور معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي فرمانداري و ساير اعضاي جلسه تشكيل شد .

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد در اين جلسه عباس حيدري ضمن تأكيد بر لزوم فراگير بودن آموزشهاي پيشگيرانه در خصوص مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلي ، اظهارداشت : لازم است تمام دستگاه ها با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود و هماهنگي هاي بين بخشي، اقدامات  اثر بخش در آگاه بخشي جامعه بويژه  گروههاي سني در معرض خطر، داشته باشند .

رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد در ادامه گفت: مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلي و اثرات سوء اجتماعي آن واقعيت هاي امروز حاكم بر جامعه ماهستند كه بايد آنها را بپذيريم و با برنامه هاي مناسب، اقدامات درماني و پيشگيرانه داشته باشيم در غير اينصورت' دامنه آسيبهاي آن رشد كرده و ناگزير بر جامعه تحميل خواهند شد.

سرپرست فرمانداري يزد ضمن تاكيد بر استفاده كارشناسانه از تمام ظرفيتها و آموزشهاي كلاسيك و مدرن در اين راستا ، افزود:آموزشهاي كلاسيك ضمن اينكه زمان بر و هزينه بر هست دامنه فراگيري كمتري نيز دارد لذا چنانچه از ظرفيت شبكه هاي اجتماعي نيز در اين خصوص بهره كافي ببريم مسلما ضمن افزايش دامنه اطلاع رسانی ، از طريق  تزريق محتوا هاي مورد نظر و اطلاعات كارشناسي شده از طريق گروه هاي همسال به كانالها و گروه هاي مجازي ، با كمترين هزينه اثر بخشي اين آموزه ها را نيز افزايش دهيم .

عباس حيدري با اشاره به اينكه تشكيلات سازمان اجتماعي كشور براي رصد ويژه  آسيبهاي اجتماعي تشكيل شده ، عنوان كرد:بايد به صورت مستقيم و غير مستقيم از ظرفيت اجتماعات جوانان از جمله؛ورزشگاه ها، كلاس هاي آموزشي ، اردوها ، هنرستانها ، دبيرستانها ، خوابگاه ها، كارگاه ها، كارخانه ها، انجمنهاي اوليا و مربيان، سازمانهاي مردم نهاد و تشكلها  بدون ايجاد حساسيت، استفاده كنيم و مشاوره گرفتن و بهره گيري از افراد تأثير گذار، روحانيون و ائمه جمعه و جماعات نيز مغفول نماند.

وي در پايان اطلاع رساني توسط متخصصان در آزمايشگا هها و مراكز جامع سلامت و مراكز انتقال خون را از ديگر راههاي اطلاع رساني تخصصی و اثربخش برشمرد.

در ابتداي جلسه جعفري معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي نيز ضمن تاکید بر اهميت داده هاي آماري نزديك به واقعيت در خصوص افراد درگير مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلي براي برنامه ريزي در حوزه درمان و پيشگيري ، اذعان داشت: در اين خصوص مراكز جامع سلامت به دليل تشكيل پرونده و ارتباط چهره به چهره با افراد درگير اين معضل ، مي توانند چه به لحاظ منبع آماري قابل استناد و چه به عنوان مبادي اصلي و علمی مبارزه با اعتياد مورد توجه قرار گيرند.