فرماندار يزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد که در سال مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد با تبریک دهه ولایت و عید غدیر خم خواستار قرائت خطبه غدیر در مدارس شهرستان به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با این واقعه مهم و تاریخی شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با گرامیداشت هفته کودک گفت: بنابر تحقیقات صورت گرفته قریب به 85 درصد شخصیت افراد تا سن 7 سالگی شکل می گیرد که این خود بیانگر اهمیت آموزش و تربیت صحیح در این سنین است.

فرماندار یزد در ادامه با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان خاطر نشان کرد: همزمان با سراسر کشور چهارمین سرشماری کشاورزی از پنجم مهرماه لغایت هیجدهم آبان ماه در در شهرستان یزد نیز اجرا خواهد شد.

وی با تأکید به اینکه آموزش و پرورش نقش بسزایی در اجرای صحیح سرشماری عمومی کشاورزی دارد افزود: پس از گذشت 11 سال نیازمند داشتن اطلاعات به روز و دقیقی از وضعیت بخش کشاورزی برای برنامه ریزی هر چه بهتر در این حوزه هستیم که  در این راه قطعاً معلمان و آموزش و پرورش می تواند با آگاه سازی نسبت به فواید این طرح مأموران را در جمع آوری اطلاعات صحیح یاری رسانند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد ابراز داشت: بخش کشاورزی بعد از بخش خدمات بیشترین تأثیر را بر روی اقتصاد کشور دارد.

شاکری شمسی همچنین در پایان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در خصوص بازگشایی مدارس گفت: خوشبختانه با لطف و عنایت خداوند و همچنین همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی همچون شهرداری ها و اصناف با آموزش و پرورش بزرگترین رویداد فرهنگی در سال تحصیلی جدید متفاوت و با شکوه تر از سالهای گذشته برگزار شد.

در این جلسه همچنین عباس دهقان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد به بیان مطالبی در خصوص المپیاد ورزشی درون مدرسه ای ارائه کرد.