معاون عمراني فرمانداري يزد؛

آموزش و باور فرهنگ ترافيك، لازمه رانندگي است

«محمدجواد آقايي» در ميزگرد هم‌اندیشی و تحليل معضلات ترافيكي شهر يزد در دفتر ايرنا گفت: آموزش و باور فرهنگ ترافيك، لازمه رانندگي است و در صورت همكاري شهروندان بسياري از گره‌های ترافيكي مرتفع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ ميزگرد هم‌اندیشی و تحليل معضلات ترافيكي شهر يزد با حضور «محمدجواد آقايي» معاون هماهنگي امور عمراني فرمانداري يزد، «حميد دهقان» مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری و سرهنگ «محمد پورشمس» رئیس پليس راهنمایی و رانندگی (راهور) در دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي يزد برگزار شد.

معاون هماهنگي امور عمراني فرمانداري يزد با بيان اينكه فعالیت‌های شوراي ترافيك عمدتاً بر مبناي نظرات كارشناسي انجام می‌گیرد گفت: اطمينان بخشي به همشهريان در رانندگي و كاستن از خطرات احتمالي رويكرد اصلي در اتخاذ تصميمات شورا است.

آقايي افزايش گره‌های ترافيكي يزد را روبه فزوني دانست و اظهار كرد: افزايش تردد خودروهاي تک‌سرنشین و جمعيت بالاي شهري از عمده دلايل ازدياد گره‌های ترافيكي در يزد است كه در بازه‌های زماني خاص تشديد می‌شود.

وي تهيه بانك اطلاعاتي جامع در حوزه ترافيك و نقاط حادثه‌خیز را بااهمیت عنوان و تصريح كرد: در شهرستان يزد تاكنون 66 نقطه حادثه‌خیز كه بالاترين ميزان تصادفات در آن‌ها اتفاق افتاده شناسایی‌شده است.

معاون فرماندار يزد با تأکید بر لزوم رفع گره‌های ترافيكي حاشيه شهر ابراز داشت: مبادي ورودي يزد به‌واسطه تلاقي با روستاهاي اطراف مشكلات عدیده‌ای را در زمان‌های خاص به‌ویژه عيد نوروز و ماه محرم دارند كه نيازمند چاره‌اندیشی است.

وي با درخواست از شهروندان براي تسهيل تردد مطمئن در شهر گفت: در صورت همكاري و همراهي شهروندان و پذيرش و باور فرهنگ و آموزش ترافيك بسياري از مشكلات و رفتارهاي پرخطر مرتفع خواهد شد.

رئیس پليس راهنمایی و رانندگی يزد رفتارهاي غلط را در افزايش ترافيك مؤثر دانست و افزود: متأسفانه رفتار ترافيكي شهروندان عمدتاً به‌صورت تهاجمي است كه نيازمند تغيير در جهت تدافعي است.

پورشمس از دستگاه‌های فرهنگ‌ساز خواست در جهت كاستن ضريب تصادفات شهري با بهره‌گیری از روش‌های نوين آموزش و نيز افزايش باور فرهنگ ترافيك به نيروي انتظامي كمك كنند.