به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان و جمعی از مسئولان در محل اداره بهزیستی شهرستان برگزار شد گفت: دستگاه های اجرایی مسئول در امر مبارزه با مواد مخدر باید براساس شرح وظایف خود عمل نمایند.

فرماندار یزد افزود: در گذشته دشمن قلب و جان جوانان را هدف قرار داده بود ولی در حال حاضر با توجه به شرایط روحیه، خلاقیت، فکر و ... را از طریق رواج اعتیاد مورد حمله قرار داده است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش به منظور اصلاح الگوی رفتار و جلوگیری از انحرافات اجتماعی است خاطر نشان کرد: آموزش باید در نهایت ضمن آگاهی بخشیدن به مردم جامعه را در مقابله با هر گونه معضلی واکسینه نماید.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد تصریح کرد: آموزش های پیشگیری از اعتیاد باید مبتنی بر نیازهای جامعه هدف ارائه گردد در غیر اینصورت این آموزش ها نتیجه ای را در بر نخواهد داشت.

شاکری شمسی با اشاره به اینکه جلسات شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد با جدیت در حال پیگیری است و تاکنون مصوبات خوبی را بر داشته است اظهار داشت: ایجاد مرکز فراگیر درمان اعتیاد یکی از طرحهایی بوده است که توسط شهرستان یزد به شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ارسال و مورد تصویب قرار گرفته است.

فرماندار یزد از ادارات عضو شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواست تا پیشنهادات خودشان را در مدت یک هفته اعلام تا در کار گروهی که با عضویت دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان، فرمانداری، بهزیستی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تشکیل خواهد شد بررسی و جمع بندی شود.

در ادامه جلسه دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اعلام کرد: در سالجاری بالغ بر 170 هزار نفر دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد شرکت کرده اند.

وی افزود: براساس پیشنهاد سازمان بهزیستی به عنوان رئيس كميسيون پيشگيري از اعتياد و تصویب شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان طرح جامع پيشگيري از اعتياد در استان در حال تدوين است.

بمانعلی روستایی اظهار داشت: با توجه به تبصره ماده 16 قانون در آینده ای نزدیک مرکز فراگیر درمان اعتیاد در شهرستان یزد راه اندازی خواهد شد تا افراد بصورت فراگيرتر بتوانند براي درمان اعتيادشان مراجعه كنند و يك درمان علمي با يك پروتكل علمي درمركز در نظر گرفته شود.