فرماندار يزد:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با تبريك هفته بسيج و گراميداشت ياد وخاطره شهداي بسيجي اظهار داشت: آرامش، امنيت، عزت و سربلندي امروز ايران اسلامي نشأت گرفته از ايثارگري  هاي رزمندگان اسلام و بسيجيان سرافراز است.

فرماندار يزد در ادامه با تبريك تداوم صدرنشيني دانش آموزان يزدي در كنكور سراسري براي 21 سال پياپي گفت: همت و دلسوزي معلمين،‌تلاش دانش آموزان، همكاري و همراهي خانواده ها با مدارس از مهمترين عواملي است كه در كسب اين موفقيت تأثيرگذار بوده است.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با اشاره به اينكه جبران كمبود نيروي انساني در آموزش و پرورش به عنوان يكي از مهمترين دغدغه هاي مسئولين در چند سال اخير بوده است افزود: خوشبختانه با اجراي طرح بسته حمايتي از مدارس غير دولتي در ابتداي سالجاري بخشي از اين كمبود ها جبران شده است.

وي با بيان اينكه در اين طرح مي تواند زمينه حضور بخش خصوصي در نظام تعليم و تربيت را بيش از پيش فراهم سازد تصريح كرد: خوشبختانه با گذشت دو ماه از اجراي اين طرح و با توجه به نظارت هاي صورت گرفته و آمار ارائه شده اجراي اين طرح با مشكل خاصي روبرو نبوده است.

شاكري شمسي در بخشي ديگر از مطالب خود با تأكيد به اينكه آموزش بحث بسيار مهمي است كه مهمترين ركن آن داشتن هدف است افزود: آموزش خانواده ها بايد تسهيل گر امر آموزش و پرورش باشد.

فرماندار افزود: برنامه ريزي، استفاده از ابزارهاي جديد ، شناسايي نيازهاي مخاطبان از ديگر اركان يك آموزش صحيح و مناسب است.

شاكري شمسي همچنين خواستار شناسايي نقاط قوت و ضعف هاي آموزش شد و اظهار داشت: بايد برون داد آموزش ها، مورد بررسي قرار گيرد تا بتوان از نتايج آن در برنامه ريزي بهتر در آينده استفاده كرد.

رئيس شوراي آموزش و پرورش با بيان اين مطلب كه هدايت تحصيلي دانش آموزان در انتخاب رشته تحصيلي از اهميت ويژه اي برخوردار است گفت: مشاورين مدارس بايد براساس نيازهاي جامعه و همچنين استعداد دانش آموزان ، آنها را راهنمايي كنند.

فرماندار يزد در پايان با اعلام اينكه تا كنون در سالجاري بازديدهاي مختلفي از مدارس سطح شهرستان صورت گرفته است خاطرنشان كرد: در اين بازديدها مقرر گرديده است تا مديران نواحي يك و دو به مشكلات مدارس را به صورت فيلم و عكس آماده نموه تا براي رفع آن به مراجع ذيصلاح ارائه نماييم.