فرماندار يزد:

آموزشكده هاي فني جايگاه خوبي براي تربيت نيروي انساني خلاق ،ماهر و كارآفرين است

نشست روساي دانشكده هاي فني استان با حضور فرماندار و رئيس دانشگاه فني و حرفه اي كشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در نشست روساي دانشكده هاي فني استان با رئيس دانشگاه فني و حرفه اي كشور با اشاره به وجود 9 دانشكده فني در استان افزود:در استان يزد بحث فرهنگ و آموزش به عنوان يكي از مهمترين مباحث ياد مي شود و در اين راستا همراهي و همدلي مجموعه مديران استان باعث شده تا اين استان در زمينه هاي مختلف در سطح كشور زبانزد باشد.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه آموزشكده هاي فني جايگاه خوبي براي تربيت نيروي انساني خلاق ،ماهر و كارآفرين است افزود: خوشبختانه بنابر آمارهاي ارائه شده فارغ التحصيلان آموزشكده هاي فني در زمينه كسب شغل با كمترين مشكلي مواجه هستند.

وي با بيان اينكه اشتغال يكي از مهم ترين موضوعاتي است كه دولتها در صدد ايجاد آن هستند و در اين زمينه دولت تدبير و اميد با ارائه بسته هاي مختلف، گامهاي بسيار خوبي را برداشته است.

شاكري شمسي با اعلام اينكه يزد يكي از استان هايي داراي كمترين نرخ بيكاري است و از اين حيث رتبه ي سوم كشوري را به خود اختصاص داده است تصريح كرد: استان كويري يزد به لحاظ صنعتي، معدني، دانشگاهي، درماني و گردشگري داراي رتبه هاي برتر در سطح كشور است كه قطعاً اين آمارها نشان دهنده اين مطلب است كه با برقراري تعامل بسيار مناسب ميان بخش دولتي و خصوصي زمينه براي اشتغال افراد جوياي كار فراهم شده است.

فرماندار يزد اضافه كرد: البته حفظ و ارتقاء سطح صنعت در اين استان نيازمنده ايجاد دانشكده هاي فني و رشته هاي متناسب با نياز بازار كار بيشتر و همچنين تربيت نيروهاي ماهر و متخصص است.

شاكري شمسي اعلام كرد: بالغ بر 85 هزار نفر دانشجو در دانشگاه ها و مراكزآموزش عالي استان مشغول به تحصيل هستند كه از اين تعداد افزون بر 65 هزار نفر در شهرستان يزد تحصيلات عاليه خود را ادامه مي دهند.

فرماندار يزد در پايان ضمن تقدير از تلاش هاي بي وقفه روساي دانشكده هاي فني در استان در زمينه رفع مسائل و مشكلات اظهار داشت: اميدواريم با توجه ويژه تر از سوی مسئولان دانشگاه فني و حرفه اي كشور به اين دانشكده هاي به لحاظ معنوي و مادي شاهد مرتفع شدن مشكلات آنها در آينده اي نزديك باشيم.