فرماندار يزد :

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، عزيزالله سيفي در مراسم بزرگداشت روز و هفته تامين اجتماعي كه صبح امروز در محل خانه كارگر استان يزد برگزار شد، گفت :يكي از نيازهاي اساسي نظام تامين اجتماعي كشور برخورداري از قانون فراگير است كه همه بخش هاي تامين و رفاه اجتماعي اعم از درمان ،دارو ،بازنشستگي و اشتغال را در بر گيرد.
وي افزود :نقش كارگران در پيروزي انقلاب اسلامي بي بديل است و اولين كساني كه به نداي رهبر كبير انقلاب اسلام امام خميني (ره) لبيك گفتند و به صحنه آمدند جامعه كارگري بودند .
فرماندار يزد ادامه داد: تاريخ انقلاب گواهي مي دهد كه نقش قشر زحمتكش كارگر در پيروزي انقلاب بسيار پررنگ و برجسته بود و اين قشر بدون هيچ چشمداشتي براي اعتلاي اسلام به صحنه آمدند و در اين راه شهداي والا مقامي را تقديم كردند كه ما به روان پاك و مطهر آنها درود و سلام مي فرستيم .
سيفي يكي از خصوصيات بارز جامعه اقتصادي كشور و كارگران و كارفرمايان را بصيرت عنوان كرد و افزود:اين عزيزان همراه با ولايت فقيه و ولايت پذيري از ولايت امر در مسير خدمتگذاري به نظام اسلامي گام برداشته اند .
مديركل سازمان تامين اجتماعي استان يزد نيز در اين مراسم گفت :تأمين‌اجتماعي در تعاليم اسلامي جايگاه ويژه‌اي دارد تا آنجا كه از آن به عنوان يكي از اهداف اصلي حكومت ياد مي‌شود.
جميل حق پرست افزود :تلاش براي برقراري عدالت و جلوگيري از آسيب‌ ديدن نيازمندان وظيفه همه افراد جامعه است و هر گونه دستگيري از نيازمندان به منزله قرض دادن به خداوند متعال است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت :در حال حاضر 10ميليون نفر در كشور عضو صندوق تامين اجتماعي كشور هستند كه 220هزار نفر از اين افراد يزدي هستند .
حق پرست ادامه داد :اين صندوق 30ميليون عضو در كشور دارد و مسامحه در انجام امور به معناي زيرپا گذاشتن حق اين تعداد عضو است و تامين اجتماعي در مواقعي كه صنايع دچار مشكل مي شوند، به كمك آنها مي شتابد لذا از مسئولان ارشد استان انتظار داريم در وصول مطالبات معوقه، بيمه تامين اجتماعي را همراهي كنند.
مديركل بيمه تامين اجتماعي استان يزد در بخش ديگري از سخنان خود ،ضريب پوشش بيمه ‌اي در استان را 67درصد اعلام كرد و افزود: تا پايان سال گذشته سه هزار و 430نفر در استان يزد مقرري بگير بيمه بيكاري بوده‌ اند كه اين رقم نسبت به سال 88 از كاهش بيش از 10درصدي برخوردار بوده است.
وي همچنين تعداد مستمري ‌بگيران استان يزد را تا پايان سال گذشته 35هزار و 13 نفر اعلام كرد و يادآور شد: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال 88 از رشد 10 درصدي برخوردار بوده است.
حق پرست افزود :از 35هزار مستمري بگير تامين اجتماعي در استان يزد 6174نفر در گروه مشاغل سخت و زياد آور هستند كه با سابقه 20سال مداوم يا 25 سال متناوب بازنشسته شده اند .
مديركل تامين اجتماعي استان يزد با اشاره به اينكه در حال حاضر در استان يزد 14شعبه داير است و 9شعبه اقماري نيز در شهرستانها و مناطق استان به مردم خدمت ارائه مي دهند، افزود :اين 9شعبه در مناطق ديهوك شهرستان طبس ،بهاباد، ابركوه ،مروست ،نير ،عقدا ،شهرك جهان آباد ميبد ،پايانه حمل و نقل و شهرك صنعتي يزد واقع شده است .
حق ‌پرست در پايان با بيان اينكه در حال حاضر 30هزار كارگاه در استان يزد مشغول فعاليت هستند، افزود: 24هزار و 31مورد از اين كارگاهها فعال و زيرپوشش بيمه هستند.
دبير اجرايي خانه كارگر استان يزد نيز در اين مراسم گفت: اغلب بازنشستگان و مستمري‌بگيران از امكانات مطلوب رفاهي در جامعه محروم هستند و حقوق آنان حتي كفاف هزينه‌هاي روزانه را هم نمي‌دهد.
دهقاني با گلايه از اينكه چند سال است حقوق مستمري بگيران همراه با تورم افزايش نيافته است ،افزود :بررسي وضعيت رسيدگي به بازنشستگان نشان مي‌دهد، در كشور ما اغلب مردم از دوران بازنشستگي هراس دارند؛ چرا كه بايد با حقوق ناچيز و با كمترين تسهيلات، گذران زندگي كنند و اين در حالي است كه طي سال‌هاي اخير تغيير چشمگيري در برنامه‌ها و خدمات به آنها مشاهده نشده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن گلايه از اينكه گاها زمزمه هايي از جدايي بخش درمان از تامين اجتماعي شنيده مي شود، گفت :سازمان تأمين اجتماعي يك صندوق متعلق به كارگران و در خدمت كارگران بازنشستگان و بيمه شدگان است ما به هيچ كس اجازه نمي دهيم دست تعرض به آن دراز كند و در قالب الفاظ فريبنده دارايي ها و سرمايه هاي آن را به تاراج ببرد .
دبير اجرايي خانه كارگر استان يزد در پايان گفت :درمان مستقيم از افتخارات جامعه كارگري است و اين درمان به هيچ وجه از بدنه سازمان تامين اجتماعي جداشدني نيست حتي اگر براي آن نيز قانون وضع كنند لذا جامعه كارگر در دفاع از قانون راسخ و مقاوم خواهد ماند.
در ادامه ميرحسيني زاده مسئول انجمن بازنشستگان و مستمري بگيران استان يزد نيز گزارشي را بيان نمود و درخواستهايي را مطرح كرد .
در پايان اين مراسم كه با حضور وفادار مديرعامل بانك رفاه استان يزد ،صفوي مديركل كار و امور اجتماعي استان يزد ،حجت دبير جامعه كارفرمايان استان يزد و جمعي از مسئولان و كارگران و مستمري بگيران برگزار شد از زحمات فعالين تامين اجتماعي استان يزد تقدير شد