فرماندار اردکان
ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان همزمان با هفته پژوهش در اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان همزمان با هفته پژوهش جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان اردکان با حضور فرماندار و جمعی از اعضای این ستاد در دفتر جلسات فرماندار برگزار شد.
 
فرماندار شهرستان در ابتدای این جلسه با اشاره به تعاریف مختلف از سن جوانی گفت: با توجه به این‌که سنین بین ۱۵ تا ۳۵ سال را سن جوانی می‌دانند؛ می‌توان عنوان کرد که قریب به ۶۰ درصد جمعیت را جوان تشکیل داده و باید برنامه‌ریزی بهتری برای آنان داشت.
 
«حسین اسماعیلی» اشتغال، تحصیل، اعتیاد، بزهکاری و مباحث مرتبط با ارزش‌های دینی و فرهنگی را از جمله مسائل مهم جوانان دانست و گفت: دولت در این زمینه وظیفه برنامه‌ریزی و توجه بیشتر به مشکلات و کاستی‌ها را بر عهده دارد.
 
وی پای‌بندی به باورهای دینی و تعالیم ائمه‌اطهار را موجب تحکیم بنیان خانواده دانست و خاطرنشان ساخت: در صورت توجه به توانایی‌های جوانان، استعدادهای بالقوه و ارزشمندی به بالفعل تبدیل خواهند شد و گام‌های مؤثری در راه رسیدن به اهداف نظام و به حرکت درآمدن چرخ‌های تولید کشور برداشته خواهد شد.
 
اسماعیلی نقش دستگاه‌های اجرایی را در این راستا پررنگ عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره ورزش و جوانان در زمینه پرورش استعدادها و توانایی‌های این قشر از جامعه نقش بسزایی دارند.
 
وی با اظهار تأسف از مغفول‌ماندن موضوع «جوانان» در اداره ورزش و جوانان گفت: انتظار این است که کمیته‌های شهرستانی، راه‌حل‌های مورد نیاز برای برون‌رفت از مشکلات در حوزه جوانان را ارائه کنند.
 
در ادامه این جلسه «احمد شکراللهی» رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردکان توجه به دانش‌افزایی در حوزه جوانان را امری مهم خواند و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و علمی شهرستان می‌توان در این زمینه گام‌های مؤثری برداشت.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در زمینه دانش‌افزایی جوانان شهرستان اردکان افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی چون برگزاری جلسات تعامل خانوادگی، کرسی‌های آزاداندیشی، مسابقات قرآنی، جلسات بررسی مشکلات جوانان، هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی جوانان بخشی از این اقدامات است.
 
گفتنی است در ادامه این جلسه مسئولان هر یک از ادارات به ارائه گزارشی در زمینه فعالیت‌های انجام‌شده در راستای اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ارائه کردند.