تقدیر سرپرست فرمانداری اردکان از دونده ملی ماراتن:
سرپرست فرمانداری اردکان در دیدار با اکبر نقدی، دونده ملی ماراتن، ضمن تقدیر از اقدام قابل ستایش وی در طی مسیر ۱۰۵ کیلومتری پناهگاه دره‌انجیر تا شهر اردکان، گفت: همه باید در حفظ زمین بکوشیم و این موضوع متعلق به شخص یا گروه خاصی از مردم نیست.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی افزود: متأسفانه بر اثر توسعه نامتوازن در کره زمین، حیات بسیاری از موجودات به خطر افتاده و فرهنگ توسعه به همراه توسعه رشد نکرده است؛ لذا وظیفه ماست با فرهنگ‌سازی، بار دیگر توجه مردم را به حیات‌وحش و محیط‌زیست معطوف کنیم.
 
 
سرپرست فرمانداری اردکان ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند بشر را به این موضوع معطوف کند؛ ورزش است که انعکاس آن در سطح ملی و جهانی می‌تواند افکار عمومی را برای حفظ محیط‌زیست به تحرک وادارد.
 
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در حوزه محیط‌زیست در جریان است و انجام این حرکات از سوی ورزشکاران و علاقه‌مندان به محیط‌زیست می‌تواند پیام طبیعت‌دوستی و تلاش ایران برای حفظ گونه‌های حیات‌وحش را به جهان مخابره کند.
 
 
مقیمی خاطرنشان کرد: در اردکان، علاوه بر مشکلات کم‌آبی و خشکسالی‌های پی‌درپی، مسئله‌ وجود شکارچیان غیرمجاز نیز وجود دارد که با توجه به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز در اداره محیط‌زیست، نیازمند تلاش مضاعف برای فرهنگ‌سازی در این خصوص هستیم.
 
 
گفتنی است اکبر نقدی، دونده ماراتن برای یادآوری خشکسالی و لزوم حمایت از یوزپلنگ آسیایی، مسیر ۱۰۵ کیلومتری پناهگاه حیات‌وحش دره‌انجیر تا شهر تاریخی اردکان را طی کرد. پناه‌گاه دره‌انجیر، اصلی‌ترین زیستگاه یوزآسیایی، از گونه‌های در حال انقراض حیات‌وحش در بخش خرانق از توابع شهرستان اردکان واقع شده است.
 
 
در پایان این دیدار، سرپرست فرمانداری اردکان با تقدیم لوح و هدیه‌ای، از اکبر نقدی تقدیر کرد.