سرپرست فرمانداری اردکان در جمع هنرمندان
سرپرست فرمانداری اردکان در جمع اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اردکان گفت: هنرمندان باید با روحیه و اعتماد به‌نفس بیشتر به انجام رسالت خود و آگاهی‌بخشی به جامعه بپردازند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی با ابراز خرسندی از حضور در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان، جامعه اردکان را جامعه‌ای فرهیخته، هنرمند و هنرپرور دانست و گفت: از دل این جامعه، عالمان و فقیهان بزرگ، اساتید اخلاق، فیلسوفان، هنرمندان شهیر و فرهنگیان نام‌آوری برخاسته و به جامعه خدمت کرده‌اند.
 
وی با بیان این‌که مبتکر گفت‌وگوی تمدن‌ها و معلم اخلاق حضرت آیت‌الله خاتمی (ره)، از این دیار برخاسته‌اند، افزود: حضور چنین افرادی در کشور موجب شد تا اخلاق اسلامی در جامعه اسلامی ما نهادینه شود.
 
سرپرست فرمانداری اردکان در بیان ویژگی‌های هنر گفت: هنر؛ استعداد و ظرفیتی است که در اختیار بخشی از جامعه قرار داده شده و باعث تعالی روح جامعه می‌شود.
 
مقیمی تأکید کرد: اصحاب هنر، علی‌رغم فشارها و سختی‌هایی که در گذشته با آن مواجه بودند؛ روی پای خود ایستادند و با اتکا به امید و با استفاده از روح و بیان لطیف خود، جامعه را از دوران سخت به دوران گشایش و امید انتقال دادند.
 
وی با انتقاد از برخی تنگ‌نظری‌ها درباره هنرمندان گفت: شاعران، موسیقی‌دان‌ها، بازیگران و سایر هنرمندان چراغ‌های فروزان جامعه‌اند و همان‌گونه که جسم برای ادامه بقا به غذا نیاز دارد، برای تعالی و رشد روح نیز به هنر نیازمندیم.
 
سرپرست فرمانداری اردکان با تقدیر از حمایت‌های حسین اسماعیلی -فرماندار سابق- از هنرمندان گفت: این قشر باید مورد حمایت، تکریم و احترام همه جامعه باشند و امیدواریم با گشایش‌های اقتصادی پس از برجام، بتوانیم این حمایت را بیش‌ازپیش ادامه دهیم.
 
مقیمی، هنرمندان را قشری کم‌توقع و قانع دانست و با تأکید مجدد بر حرکت بر محور قانون گفت: برنامه‌هایی را که دارای مجوز باشند، با تعامل با مسئولین شهرستان، قاطعانه مورد حمایت اداری قرار خواهیم داد.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد هنرمندان با درنظر داشتن اعتقادات و باورهای دینی مردم، با روحیه و اعتماد به‌نفس بیشتر به انجام رسالت خود که همانا خدمت به نظام و اسلام و آگاهی‌بخشی به جامعه است؛ ادامه دهند.
 
در ابتدای این دیدار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان به ارائه گزارشی از وضعیت این اداره پرداخت و در ادامه نمایندگان انجمن‌های هنری و اصحاب رسانه شهرستان اردکان دیدگاه‌های خود را بیان کردند.
 
گفتنی است شعرخوانی چندتن از شاعران و اهدای لوح تقدیر جامعه هنری شهرستان به پاس زحمات محمدعلی زمانیان، از دیگر برنامه‌های این نشست بود.