جلسه شورای ترافیک شهرستان با حضور رئیس پلیس راهور استان، فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در دفتر فرماندار اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان در ابتدای این جلسه «حسین اسماعیلی» فرماندار اردکان ضمن تشکر از مسئولان استانی و شهرستان در راستای اجرایی‌کردن دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین رویه مناسب اجرایی شدن قوانین ترافیکی در شهرستان اردکان افزود: تاکنون در خصوص تسهیل در عبور و مرور شهروندان، سیاست‌های حمل و نقل عمومی و بررسی مسائل تجهیزات و علائم ایمنی راه‌های اردکان در جلسات مختلف شورای ترافیک شهرستان بررسی‌های لازم صورت گرفته و تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است.
 
فرماندار اردکان ارتقای فرهنگ ترافیک را یکی از دغدغه‌های مسئولان مربوطه در شورای ترافیک شهرستان اردکان عنوان کرد و گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات وسیله نقلیه موتورسیکلت به‌ویژه برخورد با عابرین پیاده یکی از اصلی‌ترین راه‌های کاهش این اتفاقات، توجه به مباحث فرهنگی و آموزشی است.
 
وی بر لزوم نصب دوربین‌های کنترل سرعت در تقاطع و معابر پرتردد تأکید کرد و افزود: با توجه به رشد شهرستان، صنعتی‌شدن و بالتبع آن افزایش جمعیت ساکن در شهرستان، مسلماً نیاز به کنترل و نظارت بیشتر در امر تردد و مسائل ترافیکی نیز افزایش می‌یابد که یکی از بهترین وسایل کنونی در این امر استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت می‌باشد.
 
وی افزود: در حال حاضر مباحث ترافیکی و تصادفات از معضلات شهرهای بزرگ و در حال توسعه است که امیدواریم با نصب دوربین کنترل سرعت بتوان به نحو شایسته‌ای مشکلات موجود در این زمینه را رصد و برطرف نمود.
 
سرهنگ منصور جمشیدی نیز گفت: با همکاری فرمانداری و شهرداری اردکان و با توجه به معضلات ترافیکی، آغاز نصب دوربین‌های کنترل سرعت در سطح شهر به تصویب رسیده است. وی افزود: اصلاح معابر اردکان نیز در دستور کار است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اشاره به این‌که تعاملات مناسبی با مسئولان دارد تصریح کرد: امیدواریم نتایج پی‌گیری‌ها و جلسات مسئولان مربوطه با پلیس راهور به کاهش حوادث ترافیکی بینجامد.
 
جمشیدی با بیان این‌که یکی از اقدامات پلیس راهور در موضوع مشکلات ترافیکی و تصادفات ناشی از آن کنترل و برخورد با متخلفان موتورسوار است ادامه داد: در این زمینه قبل از برخورد با متخلفان باید به به سمت اقدامات فرهنگی و آموزشی رفت که خوشبختانه در سال جاری به این سمت نیز حرکت کرده‌ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد جهت آموزش استفاده از کلاه ایمنی، توزیع رایگان کلاه ایمنی در بین مردم و... از جمله اقداماتی است که همکاران پلیس راهور در شهرستان اردکان انجام داده‌اند.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد افزود: بیشترین آسیب‌ها و جراحات به‌وجودآمده برای راکبین موتورسیکلت ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی است که مطمئناً اولویت ما نیز برخورد با موتورسواران بدون کلاه ایمنی است و توصیه می‌کنیم که مردم در این امر کمک و مساعدت لازم را داشته باشند.
 
وی در پایان به برگزاری اولین همایش ترافیکی با همکاری دانشگاه یزد و راهنمایی و رانندگی استان که با حضور مهمانان خارجی در طول سال جاری برگزار خواهد شد اشاره کرد.
 
گفتنی است در این جلسه اجرایی‌شدن طرح نصب دوربین کنترل سرعت و همچنین ممنوعیت عبور و مرور و توقف وسایل نقلیه سنگین در محدوده شهری به تصویب رسید.