دکتر رقیه کرمانیان معاون فرماندار شهرستان اردکان : تعالی زنان،مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

بیست و یکمین سالروز تشکیل انجمن خانواده های آسیب دیده از اعتیاد در اردکان برگزار شد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان گفت: والایی و رفعت زنان جامعه باعث کم شدن آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی می‌شود

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، رقیه کرمانیان معاون فرماندار اردکان در آیین بیست و یکمین سالروز تشکیل انجمن خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد افزود: توانمندی زنان و حمایت از آن‌ها برای نجات خانواده‌ها و جامعه بسیار حیاتی است.
وی اضافه کرد: انجمن‌ها و افرادی که به‌عنوان سفیران برای توانمندسازی زنان در شهرستان‌ها و تقویت خانواده‌های نیازمند فعالیت می‌کنند، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سطح آگاهی و توانمندی زنان دارند.
معاون فرماندار بابیان اینکه این اقدامات می‌تواند به تعالی زنان به‌عنوان مادر، همسر و فعال اجتماعی کمک کرده و به جامعه کمک کند تا آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی را کاهش دهد تصریح کرد: با همکاری گروه‌ها و فعالان اجتماعی، می‌توان به توانمندسازی زنان و ارتقای وضعیت اجتماعی آن‌ها کمک کرد و به سوی یک جامعه بهتر و پویاتر حرکت کرد.

این آیین باهدف معرفی بيشتر و بهتر اين انجمن به جامعه و در دسترس قرار دادن پیام رهایی از اعتیاد به همدردان عزيزمان و همچنین نمایش اتحاد، انسجام و خوش‌نامی انجمن در کانون امام خمینی (ره) اردکان برگزار شد.
گروهی از زنان اردکانی با عنوان یاران نارانان در گمنامی کامل از سال ۱۳۸۱ وارد همراهی و همدلی خود با خانواده‌های معتاد در این شهرستان شده‌اند.

انجمنی غیرانتفاعی نارانان، متشکل از زنان و مردانی است که سال‌های زیادی را صرف درمان بیماری اعتیاد خانواده و دوستان خودکرده‌اند.

این بانوان برای کاهش زجر هم نوعان خود شروع به فعالیت نموده‌اند و در نشست‌های صمیمانه خود در مکان‌های مشخص، آرامش و جلوه‌های زیبایی را به خانواده‌های معتادین تزریق می‌کنند.

گروه‌های خانواده نارانان انجمنی است جهانی برای کسانی که تحت تأثیر اعتیاد فرد دیگری قرارگرفته‌اند هستند؛ آن‌ها کمک‌هایشان را در قالب یک برنامه ۱۲ قدمی و با در میان گذاشتن تجربه، نیرو و امیدشان ارائه می‌دهند.

به‌کارگیری اصول این برنامه هم به فرد معتاد و هم به اعضای خانواده، بستگان و دوستان او کمک می‌کند؛ جلسات هفتگی نارانان، به دوستان و بستگان مصرف‌کنندگان مواد مخدر کمک می‌کند که نه بیمارشان را طرد کنند و نه از او بیش‌ازحد مراقبت کنند.


 این انجمن آذرماه سال 1381 تابه‌حال فعال است و شش گروه فعال دارد که شامل: سه تا گروه فعال اردکان، یک گروه فعال میبد، یک گروه فعال ندوشن و یک گروه فعال صدرآباد ندوشن می‌باشد.