خانم دکتر رقیه کرمانیان معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار اردکان:

استمرار برنامه‌های حمایت از جوانی جمعیت و خانواده در اردکان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی اردکان گفت: با همکاری کمیته‌های طرح سامان خانواده و قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح ازدواج مجردین در دستگاه‌ها در سال جاری آغازشده و منتظر اجرایی شدن آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، رقیه کرمانیان در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی و هم‌اندیشی و سازمان‌دهی مردم‌نهاد شهرستان اردکان افزود: این طرح در مرحله بعد نیز در سطح شهرستان اجرایی خواهد شد، اقدامات در جهت حمایت از خانواده‌ها و جوانان، ارتقای سلامت اجتماعی و ترویج ارزش‌های خانوادگی انجام می‌شود و می‌تواند به بهبود وضعیت اجتماعی و خانوادگی کمک کند.
وی اضافه کرد: به فرمانداری شهرستان ابلاغ‌شده که نسبت به اجرایی شدن مصوبات این ستاد، اهتمام بیشتری صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان بابیان اینکه یکی از تأکیدات دولت، مقوله مردمی سازی اقدامات است اظهار داشت: در ارزیابی‌ها مشخص شد که اردکان عملکرد خوبی درزمینهٔ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت داشته که قابل‌تقدیر است.
وی در ادامه با تشریح کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی در این حوزه یادآور شد: بر اساس قانون، همه دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند افزود: هدف اصلی کمیته‌ها و قرارگاه‌هایی که برای ارتقا شاخص ازدواج و فرزند آوری و کاهش آسیب‌ها در خانواده فعالیت می‌کنند، تحکیم و تعالی بنیان خانواده است.
کرمانیان گفت: این اقدامات به‌منظور ارتقای وضعیت خانواده‌ها، تقویت ارزش‌های خانوادگی، افزایش شاخص ازدواج و فرزند آوری و کاهش آسیب‌ها در خانواده انجام می‌شود، برای رسیدن به این اهداف، همکاری ارگان‌ها، نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد به‌عنوان بازوهای توانمند این کمیته‌ها بسیار حیاتی است، این همکاری‌ها می‌توانند در تحقق و تثبیت بنیان خانواده تأثیرگذار باشند.

تا پیش از سال ۱۳۹۵ تعداد ۲۴ موسسه از این فرمانداری مجوز دریافت کرده‌اند که با آمار سال ۱۳۹۵ تاکنون تعداد ۳۸ موسسه زیر نظر فرمانداری اردکان مشغول فعالیت هستند.
از این میان تعداد پنج تشکل به‌صورت غیرفعال، هفت تشکل به‌صورت نیمه فعال و ۲۶ تشکل به‌صورت فعال می‌باشند.
همچنین ۶۷ درصد تشکل‌ها با موضوع اجتماعی و بقیه به ترتیب در موضوعات فرهنگی، سلامت، عملی عمرانی و محیط‌زیست در این شهرستان در حال فعالیت هستند.