۵۰ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور درشهرستان یزد اجرایی شده است

 فرماندار شهرستان یزد گفت: مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان و در رابطه با شهرستان یزد بیش از ۱۵۱ مصوبه بوده که ۵۰ درصد آن اجرایی شده و بقیه نیز در دست اقدام است .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان یزد به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدمحمد رضا مدرسی شنبه شب در نشست استاندار با روسای شوراهای اسلامی ، شهرداران و دهیاران شهرستان یزد ، افزود: در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان یزد بیش از ۷ هزار ۶۷۲ میلیارد تومان اعتبار مصوبات بوده است که ۲ هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان آن به شهرستان یزد تخصیص یافت.

وی ادامه داد: مهمترین پروژه این سفر وصل شدن رینگ آب شرب شهری یزد به خط پدافندی بود که این طرح افتتاح شد، هممچنین برای اولین بار تخصیص ۹۰ میلیارد تومان برای ۲۵ پروژه با نگاه توسعه محور و ارتقاء کیفیت زندگی در مناطق حاشیه ای شهر یزد در نظر گرفته و اجرایی شد .

فرماندار شهرستان یزد گفت: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را برگزار می شود و با توجه به اینکه در انتخابات سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰ صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده بود، برای انتخابات امسال نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدرسی ادامه داد: ارتقای جایگاه شهرستان یزد به فرمانداری ویژه در دست اقدام است که با کمک استاندار اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در زمینه نهضت ملی مسکن در شهرستان یزد بیش از ۳۳ جلسه برگزار و ۱۱ بازدید میدانی انجام شده و تاکنون ۳۰ هزار و ۲۶۷ متقاضی تایید شده اند و ۲۲ سایت مسکن برای شهرستان یزد مشخص شده که مهم ترین آن سایت ۳۷۷ هکتاری منطقه کاریزبوم یزد است .

فرماندار شهرستان یزد گفت: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات شهرستان یزد ۱۱۰ میلیارد تومان و عمدتا بصورت اسناد خزانه بوده اما در سال ۱۴۰۱ و با تلاش مسئولان دولت سیزدهم این اعتبارات به ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش و عمدتا نیز بصورت نقدی بود و که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است .

مدرسی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جدید بنام رشد تولید لذا در شهرستان یزد پیگیری ایجاد شهرک طلا و جواهر، شهرک نساجی و پوشاک، شهرک الکترونیک و افتتاح شهرک ضایعات در دست اقدام است .