فرماندار يزد خواستار شد:

نظارت ويژه مسئولان محیط‌زیست در حوزه آلودگي هوا

فرماندار يزد در جلسه شوراي بهداشت شهرستان با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد توجه ویژه‌ای به مباحث زیست‌محیطی دارد؛ نظارت ويژه مسئولان اين حوزه در كاهش آلودگي هوا و برخورد قانوني با متخلفان را خواستار شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي بهداشت شهرستان يزد با حضور فرماندار يزد، معاون سياسي، اجتماعي فرمانداري، سرپرست مركز بهداشت شهرستان و جمعي از اعضاي اين شورا برگزار شد.
«مصطفي سالاري» در اين جلسه با اشاره به اينكه دولت يازدهم در حوزه تخلفات زیست‌محیطی كه رابطه مستقيمي با سلامت مردم دارد، قاطعانه برخورد می‌کند؛ تأکید كرد: علی‌رغم اقدامات مطلوبي كه در زمينه جمع‌آوری، تغيير سوخت و انتقال کوره‌های آجرپزي در يزد صورت گرفته است بعضاً تخلفاتي از سوي مردم گزارش می‌شود كه در صورت اثبات برخورد قانوني لازم انجام خواهد شد.
فرماندار يزد در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث ثبت جهاني قنات زارچ گفت: لازم است با تدابير سازمان ميراث فرهنگي و ساير دستگاه‌های مرتبط با اين امر، چالش ورود فاضلاب‌های خانگي به قنات جهاني زارچ به‌صورت صددرصدی مرتفع شود.
وي بابیان اينكه تاكنون اقدامات خوبي در زمينه بازسازي و مرمت پایاب‌های شهر يزد صورت گرفته است؛ افزود: با توجه به گزارش‌های ميراث فرهنگي اكثر اين پایاب‌ها به محلي براي بازديد گردشگران داخلي و خارجي تبدیل‌شده است.
سالاري با اشاره به اينكه مشاركت و همكاري مردم در همه زمینه‌ها ازجمله حفاظت از محیط‌زیست و ميراث فرهنگي قابل‌تقدیر است؛ عنوان كرد: مديران دستگاه اجراي شهرستان همان‌گونه كه امورات كاري خود را با استفاده اعتبارات شهرستان به جلو می‌برند نسبت به جذب اعتبارات ملي نيز اهتمام داشته باشند.
فرماندار يزد در بخش ديگري از سخنانش بابیان اينكه پاسخگويي به مطالبات مردمي اولويت اصلي دولت تدبير و اميد است، اظهار داشت: رعايت اخلاق اسلامي در برخورد با ارباب‌رجوع و تكريم مردم از شاخصه‌های موردتوجه دولت يازدهم است.
سالاري در پايان خواستار همكاري بیش‌ازپیش دستگاه‌های اجرايي شهرستان در رفع چالش‌ها و خدمت‌رسانی بهتر و بيشتر به مردم شهرستان يزد شد.