اتخاذ تمهیدات لازم برای تعطیلات عید فطر در یزد

نشست ستاد خدمات سفر شهرستان یزد

در این جلسه علاوه بر بررسی موضوعات ایام نوروز، آسیب ها و نقاط ضعف و قوتی که در این ایام وجود داشت احصاء گردید که برای اصلاح نقاط ضعف و همچنین تقویت و بهبود نقاط قوت تصمیم گیری شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد؛ اولین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان در سال ۱۴۰۲ به ریاست فرماندار شهرستان یزد و باحضور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و سایر اعضا در محل سالن ولایت فرمانداری یزد تشکیل شد.

🔸سید محمدرضا مدرسی فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان یزد در این جلسه گفت: در تعطیلات ابتدای سال شاهد بیشترین حجم مسافرت ها بودیم که با شروع ماه مبارک رمضان افت قابل توجهی در سفرها اتفاق افتاد. قطعا برای تعطیلات در پیش رو خیلی از مردم از نقاط مختلف کشور و با فرهنگ های متفاوت برنامه سفر دارند، یزد هم بعنوان مرکز استان مقصد مناسبی برای سفر خواهد بود.

🔸مدرسی در ادامه افزود: در موضوعات مختلف باید هماهنگی های لازم داشته باشیم باید همان امکانات و  هماهنگی ایام نوروز استمرار داشته باشد.برای آینده گردشگری این شهر برنامه ریزی و تدابیر لازم از جوانب مختلف صورت بگیرد تا رضایتمندی میهمانان که به عنوان گردشگر به شهر وارد می شوند کسب گردد.

🔸وی در خصوص دستگاه های خدمات رسان تصریح کرد:فعالیت های دستگاه های خدمات رسان در ایام نوروز منجمله آب، برق، گاز، مخابرات،شهرداری ها،  و حوزه های فرهنگی که برای مسافرین برنامه های مختلف فرهنگی و با نشاطی تدارک دیده بودند و آموزش و پرورش که نقش مهمی در اقامت مسافران نوروزی داشتند قابل تقدیر است.

🔸فرماندار یزد بر ضرورت هماهنگی و برنامه ریزی دستگاه های خدمت رسانی برای ساماندهی ترافیک بافت قدیم، استفاده از ظرفیت مدارس و پارکینگ های منتهی به بافت تاریخی و پارک هایی که امکان اسکان وجود دارد تاکید کرد و افزود:اطلاع رسانی توسط شهرداری های مناطق انجام تا خدمت رسانی به مردم و مسافرین مشکلی نداشته باشد.

🔸مدرسی خاطر نشان کرد در تعطیلات پیش رو به نحو احسنت آنچه شایسته مردم یزد است چه از لحاظ دینی و فرهنگی فراهم و مردم بهره آن را ببرند.

🔸در ادامه احمد آخوندی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود گردشگران در ایام تعطیلات عید فطر از استان یزد استقبال کنند و تمام استان در میزبانی از گردشگران آمادگی دارند.

🔸وی بابیان این‌که ستاد سفر استان در این ایام فعال‌شده، افزود: فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌ها آمادگی و برنامه‌ریزی لازم برای استقبال از میهمانان عید سعید فطر را دارند، همچنین هتل‌ها و مراکز اقامتی استان با ظرفیت خوبی برای اقامت و میزبانی از گردشگران در این ایام آماده هستند.

🔸در پایان این نشست به پاس معرفی استان یزد در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری، هتل داری و کسب عنوان برتر لوح تقدیری توسط فرماندار یزد به مدیرکل میراث استان اهدا شد.