احمد ترحمي؛

مهم‌ترین مبحث سواد سلامت، فرهنگ‌سازی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و سرپرست فرمانداری یزد در دومین مجمع سلامت شهرستان بابیان اینکه مهم‌ترین مبحث سواد سلامت، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است گفت: ضروری است بافرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی شهروندان را برای پذیرش سواد و سلامت اجتماعی ترغیب کرد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد؛ دومین مجمع سلامت شهرستان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و سرپرست فرمانداری، دکتر ميرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین برگزار شد.

«احمد ترحمی» بابیان اینکه مهم‌ترین مبحث سواد سلامت در شرایط کنونی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است گفت: ضروری است در سطح جامعه بافرهنگ سازی، شهروندان را برای پذیرش سلامت اجتماعی بااطلاع رسانی صحیح ترغیب کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار دریافت خدمات باکیفیت را نیاز شهروندان برشمرد و افزود: ارائه خدمات مطلوب و اثربخش به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌ای ضرورتی است که انتظار می‌رود مسئولین و متولیان امر توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

وی پیش‌قدمی و پیشتازی مجمع سلامت را در سیاست‌گذاری خدمات مطلوب در حوزه سلامت بااهمیت عنوان و اظهار کرد: تأمین سلامت شهروندان وظیفه همگانی است و تحقق این مهم نیازمند ارتقا شاخص‌ها در عین پیشگیری از عوامل بیماری‌زاست.

این مقام مسئول ترویج ناامیدی در جامعه را خط قرمز برشمرد و گفت: ضرورت این مهم منافی وظایف مسئولین در تأمین سلامت شهروندان نیست و نمود عینی سلامت زمانی محقق می‌شود که سلامت در سطح جامعه نمود یابد.

دکتر «محمدرضا ميرجلیلی» نیز بابیان اینکه رشد و پیشرفت علوم پزشکی در ایران مطلوب بوده است گفت: کاهش تحرک مهم‌ترین علت افزایش بیماری‌های غیر واگیر طی سال‌های اخیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اهمیت امیدبخشی به مردم را یادآور شد و افزود: با عقلانیت و تدبیر می‌توان ضمن بهبود شاخص‌های سواد سلامت زمینه را برای کاهش بیماری‌ها در جامعه فراهم کرد.