فرماندار يزد:

مهاجرپذيري يزد در رسيدن به اهداف شوراي پشتيباني سوادآموزي تاثير معكوس دارد

فرماندار يزد در نشست شوراي پشتيباني توسعه سوادآموزی شهرستان يزد بابیان اينكه اهميت اين موضوع بر هيچ فردي پوشيده نيست، اظهار داشت: مهاجرپذير بودن يزد دستيابي به اهداف شوراي پشتيباني سوادآموزي تاثير معكوس دارد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست شوراي پشتيباني سوادآموزی شهرستان يزد با حضور فرماندار يزد، معاون توسعه سوادآموزی اداره كل آموزش‌وپرورش استان، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و جمعي از اعضاي اين شورا در محل فرمانداري يزد تشكيل شد.
«مصطفي سالاري» در اين جلسه با قدرداني از فعاليت هاي صورت گرفته در اين حوزه با اشاره به اينكه همه دستگاه‌های اجرايي شهرستان در بحث توسعه سوادآموزی ملزم به همكاري هستند؛ تأکید كرد: با توجه به پوشش جمعيتي و مهاجرپذير بودن يزد از استان‌ها و ديگر شهرستان استان و حضور اتباع خارجي، توسعه سوادآموزی در شهرستان نيازمند شتاب و توان بيشتري است.
وي با ضروري دانستن ارتقا جايگاه شهرستان در امر توسعه سوادآموزی تصريح كرد: برخي توسعه سوادآموزي را به‌عنوان مبارزه بابی سوادي تلقي می‌کنند كه پيشنهاد می‌شود براي كاستن از بار منفي جملات با عنوان حمايت از باسوادي از اين مهم ياد شود.
رئيس شوراي پشتيباني توسعه سوادآموزی شهرستان يزد با اشاره به اينكه باسوادي يكي از شاخص‌های سلامت جامعه است، خاطرنشان كرد: نقش و همكاري بهورزان مراكز بهداشت در ترويج و گرايش افراد بی‌سواد به باسواد شدن امري انکارناپذیر است.
فرماندار يزد در بخش ديگري از سخنانش به راهكارهاي مؤثر جذب افراد کم‌سواد و بی‌سواد به سوادآموزی اشاره كرد و گفت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از بسته‌های تشويقي و مزاياي توسعه باسوادي يكي از رسالت‌هایی است كه ضرورت دارد رسانه‌های گروهي به آن عمل نمايند.
 
دولت تدبير و اميد چراغ سوادآموزی را دوباره روشن كرد
در ادامه اين جلسه معاون توسعه سوادآموزی اداره كل آموزش‌وپرورش استان گفت: خوشبختانه فعالیت‌های حوزه سوادآموزی در دولت تدبير و اميد با نظر مساعد رياست محترم جمهور شدت و افزايش قابل‌توجهی نسبت به قبل داشته است.
«مرآت امين الرعايا» بابیان اينكه دولت تدبير و اميد به رياست معاون اول رئیس‌جمهور جلسات شوراي توسعه سوادآموزي كشور را تشكيل می‌دهند؛ عنوان كرد: روند فعالیت‌های سوادآموزي در دولت يازدهم بعد از مدت‌ها خاموشي در دولت‌های قبل در بهترين سطح در حال پيگيري است.
وي بابیان اينكه يكي از شاخصه‌های مقايسه ملت‌ها سواد است؛ اظهار داشت: بسياري از شاخص‌های مقایسه‌ای از شاخص سطح سواد افراد آن جامعه نشات می‌گیرد و ازاین‌رو مهم است كه هر كشوري تا چه حد به اين بحث اهميت دهد.
اين مقام مسئول در پايان سخنانش با اشاره به برگزاري سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 95 ابراز اميدواري كرد كه آمار خروجي اين سرشماري بتواند در برنامه‌ریزی‌های مطلوب‌تر توسعه سوادآموزی در استان موردتوجه قرار گيرد.
گفتني است در اين جلسه هريك از اعضا به ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در حوزه كاري خود پرداختند.