فرماندار یزد:

معلمان با شناخت جامعه هدف نسبت به مباحث مطرح شده پاسخگو باشند

فرماندار یزد در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان یزد گفت: استاد مطهری با درایت و پختگی خاصی سئوالات و ابهامات شاگردان را پاسخ می دادند، لذا در این راستا معلمان امروز باید با شناختن جامعه هدف خود نسبت به مباحث مطرح شده پاسخگو باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان یزد با حضور فرماندار یزد، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونین شهرداری یزد، مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاونین اداره کل و روسای نواحی و ادارات آموزش و پرورش شهرستان یزد و جمعی از فرهنگیان در فرهنگ سراي شهرداري برگزار شد.

محمود شاکری شمسی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی به ویژه استاد شهید دکتر مرتضی مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم گفت: در سالجاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان یزد به صورت متمرکز با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد برگزار شده است.

فرماندار یزد در ادامه با اشاره به اینکه شغل معلمی در دین اسلام از جایگاه بس ارزشمندی برخوردار است افزود: نامگذاری روز معلم در روز شهادت استاد شهید دکتر مرتضی مطهری نمایانگر توجه به مقام معلم و ارزشهای والای این شغل شریف و ارزشمند است.

وی اضافه کرد: آموزه های دین مبین اسلام جایگاه معلم را والاتر از جایگاه شهید دانسته زیرا مرکب قلم استاد و عالم توانسته افرادی را تربیت کند که در راه اسلام، خدمت به مردم و اعتلای میهن اسلامی جان خود را فدا نمایند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با بیان اینکه استاد شهید مطهری بحث درس و تدریس را به عنوان یک وظیفه دینی خود می دانستند نه یک تکلیف اداری خاطرنشان ساخت: اگر در نظام تعلیم و تربیت ما به موضوع تدریس به عنوان یک وظیفه الهی و دینی نگریسته شود، قطعاً مسیر انتقال مفاهیم و ارزشها به افراد و روشنگری در جامعه هموارتر می شود.

شاکری شمسی اعتماد به شاگردان را به عنوان یکی دیگر از ویژگی های بارز و شاخص این استاد شهید بر شمرد و گفت: در کلاسهای درس شهید مطهری بین استاد و شاگردان یک اعتماد عمومی متقابل وجود داشت که این خود باعث می شد تا شاگردان از ایشان به عنوان آئینه تمام نمائی در کلیه شئونات زندگی الگو پذیرند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد گفت: استاد مطهری با درایت و پختگی خاصی سئوالات و ابهامات شاگردان را پاسخ می دادند، لذا در این راستا معلمان امروز باید با شناختن جامعه هدف خود نسبت به مباحث مطرح شده جوابگو باشند.

وی با اعلام اینکه استاد شهید دکتر مطهری جامعه را به انتقاد و بیان نظرات تشویق می کردند تصریح کرد: این استاد بزرگوار در سالهای اولیه پس از انقلاب ایده اجرای کرسی های آزاد اندیشی را در دانشگاه ها مطرح ساختند تا هر فرد و گروهی بتواند نظرات و عقاید خود را در جامعه بیان نماید و متناسب با آن پاسخ بگیرد.

شاکری شمسی اظهار داشت: معلمان باید با ارائه برنامه های عملیاتی و پرهیز از شعار، جسارت انتقاد و روحیه نقد پذیری را در بین دانش آموزان را ایجاد نمایند.

فرماندار یزد خاطرنشان ساخت: مردم در رده های مختلف باید مسئولین را نقد کنند، زیرا نقد سازنده در افزايش راندمان كاري مهم و ضروري است.

شاکری شمسی ابراز داشت: معلمین و فرهنگیان قطعا مورد عنایت ویژه خداوند متعال بوده که در چنین جایگاه رفیعی قرار گرفته تا بتوانند دانش آموزان که صاحب فکر و اندیشه هستند را به نحو شایسته آموزش داده و هدایت کنند.

شهردار یزد نیز در این مراسم شهید مطهری را به عنوان اسوه زهد، علم، مجاهدت و بصریت دانست و افزود: معلمان به عنوان تأثیرگذارترین قشر در شکل گیری زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی جامعه می باشند.

محمد رضا عظیمی زاده با بیان اینکه شهر یزد به وجود چنین معلمان متعهد و دلسوزی افتخار می کند افزود: مردم و مسئولین در هر پست، منصب و جایگاهی که باشند نسبت به معلمان خود ادای احترام و تکریم نموده و قدردان زحمات و دلسوزی های آنها هستند.

عظیمی زاده در پایان افزود: شهرداری یزد برگزاری مراسم سپاس از مقام معلم را وظیفه خود می داند و امیدواریم با این اقدام توانسته باشیم بخش اندکی از زحمات و تلاشهای معلمان را جبران نمائیم.

شایان ذکر است در این مراسم از آقای جمال الدین رشیقی معلم پیشکسوت که عمر با برکت خود را در راه تربیت دانش آموزان یزد همچون دکتر محمد رضا عارف معاون اول دولت هشتم، صدر و قاسمی از پزشکان متخصص و ... صرف نمود با اهداء لوح و تندیس مراسم تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از 120 معلم نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهرستان یزد که با توجه به شاخصهای ارزیابی در سطوح کشوری، استانی، شهرستانی نمونه شده بودند، تقدیر بعمل آمد.