فرماندار یزد:

مشارکت همه ارکان جامعه در ارتقاء شاخص های سلامت ضروری است

فرماندار یزدگفت: با توجه به ترکیب اعضای مجمع سلامت شهرستان خوشبختانه می توانیم از نظرات خیرین، جوانان، سازمان های مردم نهاد و کارشناسان حوزه سلامت برای ارتقاء شاخص های این حوزه در شهرستان استفاده نماییم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، اولین مجمع سلامت شهرستان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار یزد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و اعضای این مجمع تشکیل شد.

«مصطفی سالاری» در این جلسه با اشاره به اقدامات و رویکردهای دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و سلامت در سالهای اخیر اظهار داشت: مجمع سلامت با هدف هم افزایی و خردجمعی در مباحث سلامت در سطوح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل می شود.

فرماندار یزد افزود: در این مجمع سیاست ها در حوزه بهداشت و سلامت مطرح می شود که با بهره مندی از نظرات اعضای آن می تواند در پیشبرد اهداف و خط مشی هاا نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت بعد از امنیت بیشترین اهمیت را برای جوامع و دولت ها دارد تصریح کرد: سلامت در ابعاد جسمی و روحی باید مدنظر باشد چرا که تحقق این دو می تواند منجر به سلامت اجتماعی در جامعه شده و زمینه های رفع و کاهش مسائل و آسیب های اجتماعی را فراهم سازد.

رئیس مجمع سلامت شهرستان یزد در ادامه با بیان اهم اقدامات انجام شده ذیل شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خاطرنشان کرد: این شورا بر حسب درخواست مرکز بهداشت در طول جلسات مختلفی برگزار می کند و موضوعات مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت در آن مطرح شده و تاکنون اکثر مصوبات این جلسات عملیاتی و اجرایی شده است.

فرماندار یزد با اشاره به سیاست های دولت دوازدهم در بهبود شرایط زندگی در برخی از مناطق حاشیه نشین شهرها و بافت های فرسوده بیان کرد: هدف اصلی ستاد بازآفرینی پایدار شهری برقراری تعامل بین بخشی و هم افزایی تمام دستگاه های عضو در محدوده ها و بافت ها نامتجانس شهری که امروزه به عنوان چالش مدیریتی مطرح است.

وی اضافه کرد: در شهرستان یزد پنج منطقه حسن آباد، اسکان، قاسم آباد، خلف باغ و بافت تاریخی در نظرگرفته شده که امیدواریم با فراهم نمودن شرایط سرمایه گذاری برای بخش خصوصی و اجرای طرح های دولتی، کیفیت زندگی شهری در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سلامت برای شهروندان ارتقاء یابد.

سالاری همچنین بر فراهم نمودن فرصت بهره مندی شهروندان از آموزش های همگانی در موضوعات مختلف تأکید کرد و اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت رسانه های محلی و ملی به ویژه صدا و سیما برای آموزش مباحث خود به شهروندان استفاده نمایند.

فرماندار یزد در پایان با اشاره به اینکه شهر یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است گفت: با توجه به جهانی شدن شهر یزد باید تمامی اقدامات دستگاه های اجرایی در قالب این ویژگی باشد، تا بتوانند انتظارات شهروندان و نیز مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی را برآورده سازند.