حجت الاسلام دهقان نیری در این مراسم گفت: تصویب قانون نیز چند ویژگی دارد که مهمترین آن ایجاد تسهیل در کار مردم است نه این که این قوانین گره های جدیدی در کار مردم ایجاد کند  و شورا بايد در روان كردن مردم و پيگيري امور شهر جدي باشد.

امام جمعه بخش زارچ اظهار داشت: حفظ هویت و اصالت شهر موضوع دیگری است که توسط شورای شهر در تصویب قوانین باید به آن توجه شود.

وی افزود: الان متاسفانه شهر های ما از معماری اسلامی ایرانی دور شده اند و چندان به آن توجه نمی شود، اعضای شورای شهر باید در تصویب قوانین خود به این موضوع اهمیت ویژه ای بدهند.

امام جمعه زارچ خاطر نشان کرد: دومین وظیفه ای که شورای شهر بر عهده دارد، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای شهر توسط شهرداری است.

دهقان نیری اضافه کرد: نظارت بر عملکرد مجموعه های شهرداری، جلوگیری از فساد در مجموعه شهرداری و جلوگیری از اسراف و بیهوده خرج کردن از دیگر وظایفی است که اعضای شورای شهر باید به جای شورای مدیریتی شدن انجام دهند.

در این مراسم عزیزا....سیفی فرماندار نیز به ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات در شهرستان یزد پرداخت و افزود: بحمدالله با همکاری و تعاملی که میان همه دستگاهها ایجاد شد توانستیم انتخاباتی سالم ،قانونمند و با حضور با شکوه مردم در سطح استان برگزار نمائیم.

در ادامه این مراسم هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زارچ بعد از قرائت سوگند نامه با رأی مخفی به ترتیب زیر مشخص شدند:

اکبر آسایش به عنوان رئیس، مصطفی ذاکری نائب رئیس، محمد رضا خوشنویس خزانه دار و علیرضا ابوترابی به عنوان منشی انتخاب شدند.

در پایان این مراسم نیز اعتبار نامه و كارت شناسايي اعضاء اهدا شد.