معاون سياسي ،امنيتي و اجتماعي فرمانداري

ما از پيشنهادهاي انجمنها كه قابليت اجرايي داشته باشند استقبال مي كنيم

اولین جلسه کمیته بیماریهای خاص شهرستان در سال 1397 به رياست جعفري معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي فرمانداري و با حضور اعضاي كميته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد جعفري در اين نشست اظهار داشت:اگربا رويكرد و نگاهي متفاوت از گذشته و با اين هدف كه افراد جامعه با سلامتي جسمي و روحي به كهنسالي پاگذارند، فرهنگ سلامت، ورزش و پيشگيري را در راس برنامه هاي خود قرار دهيم نه تنها باعث كاهش هزينه هاي تحميل شده بر جامعه و خانواده توسط سالمندان مي باشيم بلكه  سالمند شدن يك افتخار و ارزش نيز خواهد بود.

رئيس جلسه با اشاره به نقش سازمانهاي مردم نهاد در مباحث مربوط به بيماريهاي خاص و فرهنگ سازي در خصوص رفع دغدغه ها و نگرانيهاي بيماران در بحث دارو ، افزود: بايد بپذيريم كه تغيير يك شبه حاصل نمي شود و به خصوص در بحث تغيير نگرش و فرهنگ لازم به سالها برنامه ريزي و ممارست و اقدامات هدفمند است تا مثمر ثمر واقع گردد.

وي در ادامه يكي از راهكارهاي اجرايي و موثر در شروع فرهنگ سازي را بهره بردن از پتانسيل موجود در ادارات و نهادها و خانواده هاي كاركنان عنوان كرد و افزود: اين آموزشها لازمه ي پيشگيري و كاهش بيماريهاي خاص و سالم تحويل دادن افراد مسن براي منشا اثر شدن در كهنسالي است.

 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري در پايان خواستار شد: مسئولين انجمنها چنانچه خلأيي در خدمات دهي به اقشار تحت پوشش خود احساس كردند كه نيازمند هماهنگي بين بخشي باشد حتما موضوع را به فرمانداري منعكس نمايند تا اقدامات لازم صورت گيرد. 

لازم به ذكر است در سال 1376 مصوبه هیات وزیران رای به تشکیل کمیته بیمارهای خاص داده شد و اعضاي اين كميته در شهرستان يزد شامل: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، اداره ورزش و جوانان شهرستان، کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان، اداره بهزیستی شهرستان، مدیران انمجن های حمایت از بیماران خاص، هیئت ورزش بیماران خاص مي باشند و 5 انجمن خیریه حمایت از بیماران خاص فعال در شهرستان شامل:  انجمن حمایت از بیماران کلیوی و دیالیز، تالاسمی، کانون هموفیلی، و 2 كانون ام اس نيز از اعضاي اين كميته هستند.