در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد مطرح شد؛

فرماندار یزد: دستگاه‌های اجرایی آنطور که در شان مسافران نوروزی هست از آموزش و پرورش پشتیبانی کنند

 این جلسه با دستور کار اسکان مهمانان نوروزی بعد از ظهر سه شنبه به ریاست سید محمدرضا مدرسی در سالن ولایت فرمانداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، سید محمدرضا مدرسی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد، ضمن تبریک پیشاپیش اعیاد شعبانیه و همچنین فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: همه ما به آموزش و پرورش مدیونیم و باید تا جایی که امکان دارد این نهاد را در توسعه و تقویت تجهیزات و امکانات برای استقبال از مهمانان نوروزی کمک کنیم.

وی به مهمان نوازی یزدی ها اشاره کرد و افزود: استان یزد با توجه به موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی و همچنین ظرفیتی هایی که دارد همیشه مورد استقبال مسافران نوروزی بوده و با توجه به اینکه امسال بهار طبیعت با بهار قرآنی همزمان شده انتظار می رود در هفته ابتدایی سال جدید بیشترین حجم مسافر را داشته باشیم که نیازسنجی دقیق، برنامه ریزی و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه ها را لازم دارد.

فرماندار یزد ادامه داد: سال گذشته 130 مدرسه میزبانی حدود 41741 نفر را انجام دادند و امسال با توجه به همزمانی مناسبت های ملی و مذهبی و همچنین کاهش آمار کرونا انتظار می رود تعداد مسافرین بیشتر از سال گذشته باشد در نتیجه نیاز است لیست مدارس محل اسکان افزایش داده شده و دستگاه‌های اجرایی آنطور که در شان مسافران نوروزی هست از آموزش و پرورش پشتیبانی کنند.

مهندس آقایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد نیز در این نشست گفت : از 17 اسفند ماه همزمان با ولادت حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه) و جشن نیمه شعبان آمادگی برای ورود مسافران باید وجود داشته باشد و طبق مصوباتی که قبلا انجام شده فضای پارکینگ ها مورد بررسی قرار گرفته و همچنین تمامی عملیات عمرانی شهری از نیمه اسفند ماه متوقف می‌گردد.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه گفت : نرم افزار مخصوص گوشی همراه توسط فاوا شهرداری طراحی شده که لیست مدارس برای اسکان و امکانات نزدیک به آنها در آن گنجانده شده و توسط افراد راهنما در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اختصاص پارک های بزرگ شهر، کوهستان و ملل برای اسکان مسافران نوروزی در این استان گفت: 20 نوروزگاه با شعار عدالت محوری برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده که اکثر این برنامه‌ها پس از افطار تا سحرگاه برگزار خواهد شد.

در پایان مدرسی رئیس شورا به جمع بندی نظرات اعضا پرداخت و درباره امنیت، لزوم عدم قطع انشعابات شهری و بهداشت محیط در تعطیلات عید تصمیماتی اتخاذ نمودو سپس به پاس حضور یکساله اعضا در جلسات شورای آموزش و پرورش با اهدای لوح سپاس از آنها تقدیر و تجلیل و از زحمات آنها قدردانی کرد.

انتهای پیام / امیرحسین دهقان