فرماندار یزد بر توجه به مسائل فرهنگی در روستاها تاکید کرد

فرماندار یزد گفت: دهیاران و بخشداران باید علاوه بر فعالیتهای عمرانی ، توجه به مسائل فرهنگی در اولویت فعالیت خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد؛ سیدمحمدرستگاری فرمانداریزددرنشست صمیمانه فرماندار با دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی به مناسبت فرارسیدن ایام الله مبارک دهه فجر ضمن تبریک دهه فجر پیشرفت و آبادانی روستاهای کشور و استان را به برکت انقلاب اسلامی دانست وگقت: پس از پیروزی انقلاب  اسلامی اقدامات خوبی در شهرها و روستاها در کشور صورت گرفته که با گذشته قبل قیاس نیست.
وی اظهار داشت: شاید هنوز برخی مشکلات و دغدغه های وجود داشته باشد که باید در برخی اقدمات بازنگری ها صورت گیرد و تصمیمات درستی گرفته شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: باید متفاوت تر از گذشته عمل کنیم با توجه به مشکلات و تحریم های که به وجود آمده  باید به مسائل واقع بینانه نگاه کنیم .
فرماندار یزد بر اطلاع رسانی اقدامات توسط مسوولان تاکید کرد و گفت: مردم باید در جریان فعالیت ها و اقدامات دستگاهها قرار گیرند.
وی  افزود: در بازدیدها که از محلات و مساجد شهر یزد به همراه معاونین صورت می گیرد برخی از مسائل و مشکلاتی که توسط مردم مطرح می شود سعی بر رفع آنها است و  بدین ترتیب باید صدای مردم بشنویم.
رستگاری ادامه داد: همچنین نباید از مسائل و مشکلاتی که جوانان با آنها روبرو هستند غافل شویم بلکه باید پای صحبت آن بنشینم و تاجای که امکان دارد  مشکلات آنان را کاهش دهیم.
فرماندار یزد خاطر نشان کرد: نباید نسبت به برخی از مسائل بی توجه بود بلکه با تعامل یکدیگر  و وحدت در مقابل توطئه های دشمنان بایستیم و آنها خنثی کنیم.
وی بر پاسداشت آرمانهای  امام راحل و شهدا تاکید کرد و افزود: باید با مردم صادقانه حرف زد زیرا قانون مداری و شفافیت شعار ماست که باید آن را عملیاتی کنیم.
فرماندار یزد توجه به مسائل فرهنگی مهم و اساسی  است گفت:اولویت ما در شهرستان به جزء فعالیت های عمرانی ، تاکید بر مسائل فرهنگی است و در این زمینه برنامه های مختلفی داریم.

وی توجه به مسائل ورزشی را هم ضروری دانست خاطرنشان کرد: بخاطر مهاجر پذیر بودن استان برخی مشکلات به خاطر وجود اتباع بیگانه در بخش مرکزی شهر یزد وجود دارد که باید با برنامه ریزی  این مشکلات را رفع کرد.

فرماندار یزد ادامه داد: باید به مردم روستا احترام گذاشت و هویت روستا را به رسمیت شناخت و حق و حقوق و حریم آن هم  رعایت شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت روستاها به خوبی استفاده شود افزود: معتقدم مجموعه روستاها باید یک سند مشترک داشته باشندو بسیاری از فعالیت در برخی از روستاها نزدیک به هم به صورت موازی انجام می شود.