فرماندار يزد:

شهر زارچ به عنوان تابلوي شهرستان مركز استان نيازمند توجه بيشتري است

فرماندار يزد با اشاره به موقعيت جغرافيايي شهر زارچ و قرار گرفتن در مدخل ورودي شهرستان يزد افزود: در چند ماه اخير هيچگاه به بخش و شهر زارچ با ديد جمعيت نگاه نشده است و البته اين اعتقاد وجود داشته كه شهر زارچ به عنوان تابلوي شهرستان مركز استان نيازمند توجه بيشتري است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي با حضور در جلسه قرآن فرهنگيان سرچشمه بخش زارچ با بيان اينكه فرهنگ مادي و معنوي اين ديار ريشه در تاريخ و اين چنين تشكل هاي دارد گفت: امروز اگر از مردم زارچ به عنوان افرادي سختكوش، صادق و ... ياد مي شود و همچنين شاهد حضور افرادي از اين بخش در مناصب بالاي سياسي ، اجتماعي، فرهنگي و ... هستيم قطعاً نشأت گرفته از همين جلسات و تشكل هاي مردمي است.

فرماندار يزد گفت: اين تشكل ها تمرين با هم بودن و افزايش آستانه تحمل در مقابل نظرات و ديدگاه هاي مختلف است و در اين خصوص انتظار مي رود تا زمينه لازم براي حضور پررنگ تر جوانان در اين تشكل ها فراهم شود.

وي با اشاره به موقعيت جغرافيايي شهر زارچ و قرار گرفتن در مدخل ورودي شهرستان يزد افزود: در چند ماه اخير هيچگاه به بخش و شهر زارچ با ديد جمعيت نگاه نشده است و البته اين اعتقاد وجود داشته كه شهر زارچ به عنوان تابلوي شهرستان مركز استان نيازمند توجه بيشتري است.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان با اعلام اينكه ساماندهي ورودي شمالي شهر يزد و به ويژه حدفاصل پل الغدير تا ابتداي مرز سياسي شهرستان اشكذر در دستور كار فرمانداري است خاطرنشان كرد: تاكنون جلسات مختلفي با حضور دستگاه هاي مسئول همچون ادارات كل راه و شهرسازي منابع طبيعي و آبخيزداري، سازمان حفاظت از محيط زيست، شهرداري و بخشداري زارچ در اين خصوص برگزار شده است.

وي تصريح كرد: جمع آوري نخاله ها و همچنين رفع سد معبرهاي ايجاد شده در اين محور از مهمترين اقداماتي است كه در اين مدت انجام شده است.

فرماندار يزد همچنين با بيان اينكه در يك سال اخير اقدامات قابل قبولي توسط شوراي اسلامي شهر و شهرداري زارچ صورت گرفته است افزود: شهرداري به عنوان يك نهاد عمومي غيردولتي است كه با توجه به درآمده هاي كسب شده از سوي مردم، در شهر هزينه مي كند و از اينرو مردم با پرداخت به موقع و منظم عوارض مي توانند زمينه را براي ارائه خدمات بهتر از سوي شهرداري فراهم نمايند.

شاكري شمسي با اعلام اينكه اعتبارات قابل توجهي از سوي فرمانداري يزد به شهرداري زارچ اختصاص داده شده است گفت: شهرداري، در اجرای طرح های عمرانی، برنامه های فرهنگی و مدیریت شهری، نگاه عادلانه ای به تمام مناطق شهری داشته باشند.

فرماندار در خصوص مسائل و مشكلات مطرح شده از سوي مردم زارچ در خصوص آلودگي هاي ناشي از تصفيه خانه فاضلاب گفت: در فصل تابستان به همراه چند تن از اعضاي شوراي اسلامي شهر زارچ از تصفيه خانه فاضلاب بازديد صورت گرفت كه خوشبختانه با آغاز فعاليت سيستم لجن فعال مشكلات ناشي از اين تصفيه خانه كاهش يافته است.

وي گفت: اعتقاد داريم شهرهايي كه در مجاورت تصفيه خانه فاضلاب قرار دارند بايد از آب آن براي مصارف بخش كشاورزي و صنعتي اختصاص داده شود.

اين مقام مسئول افزود: خوشبختانه با پيگيري هاي صورت گرفته تا كنون بخشي از آب حاصل از تصفيه فاضلاب براي آبياري فضاي سبز كمربندي اختصاص داده شده است.

شاكري شمسي با بيان اينكه كوره هاي آجر پزي و برخي از واحدهاي توليدي شهرك صنعتي به عنوان منابع آلايندگي در سطح شهرستان مي باشند خاطرنشان كرد: در اين زمينه مكاتبات لازم با دستگاه هاي مسئول انجام شده است و معاونت فني و امور عمراني فرمانداري مسئول و پيگير رفع اين مسائل و مشكلات است.

فرماندار يزد همچنين گفت: مسائل و مشكلات شهرها و روستاهاي شهرستان توسط فرمانداري شناسايي خواهد شد و جلساتي را با حضور مديران كل مربوطه و اعضاي شوراي اسلامي شهر و روستا در خصوص مرتفع نمودن آنها برگزار خواهيم كرد.

شاكري شمسي در پايان با اشاره به ضرورت توجه به بافت تاريخي شهر زارچ خاطرنشان كرد: بايد زمينه حضور بخش خصوصي را براي ساماندهي و بهره برداري از اين ميراث گرانبها فراهم كنيم.

در اين جلسه ضمن طرح برخي از مسائل و مشكلات از سوي مردم، توضيحاتي از سوي معاون فني و امور عمراني فرماندار، بخشدار و شهردار زارچ ارائه شد.