شركت های دانش بنیان ظرفیت ویژه ای برای ارز آوری دارند.

در بازدید فرماندار یزد از چند واحد تحقیقاتی _ تولیدی کشاورزی و دامپروری  بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد در راستای حمایت از طرح‌های اقتصادی و رفع موانع و مشکلات پیش‌روی واحدهای تحقیقاتی و تولیدی، فرماندار یزد با همراهی مدیر جهادکشاورزی شهرستان از چند واحد تولیدی تحقیقاتی محصولات گلخانه ای و پرورش دام یزد بازدید کردند.

سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد در ابتدا  از واحدتحقیقاتی پرورش کاکتوس اپونتیا بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های این  واحد تولیدی- تحقیقاتی قرار گرفت. به گفته مدیرجهادکشاورزی شهرستان یزد میزان مصرف آب این گیاه  یک پانزدهم و از ویژگی های آن مقاومت در برابر آفات، ماندگاری بالا و قابلیت درمانی  است که در سبد غذایی مردم بسیاری از کشورهای جهان قرار دارد.

در ادامه فرماندار یزد از یک واحد تولیدی -تحقیقاتی کشت نشاء در روستای احمدآبادمشیر بازدید و از نزدیک با فرآیند کشت و نحوه بهره برداری آن آشنا شد.

غفوریان مدیرجهادکشاورزی شهرستان یزد تعداد شرکت های تولید نشاء در استان را  ۲۰ عنوان اعلام کرد که از این میزان  ۹۰ درصد تولید نشا در استان یزد را عهده دار می باشند و سالیانه نزدیک به ۲۰۰میلیون نشا در استان تولید می کنند.

فرماندار یزد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را موجب رونق تولید و اشتغال دانست و افزود: شركتهای دانش بنیان ظرفیت فوق العاده‌ای برای تولید و ارزآوری دارند.

 وی با اشاره به مولفه های شرکت ها برای قرارگرفتن از حمایت های دانش بنیان  ها، از مزایای این شرکت ها را تسریع فعالیت ها و اخذ تسهیلات با نرخ بهره پایین تر اعلام و خواستار مشخص نمودن رسته های دانش بنیان های تجاری شد.

مدرسی بابیان اینکه بخش کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی برای تقویت زیرساخت اقتصادی دارد بر لزوم استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها و تکنولوژی های روز برای کسب درآمد بیشتر کشاورزان  و افزایش میزان تولید تاکیدکرد.

مقام عالی دولت در شهرستان در این بازدید خواستار حمایت از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی و ترویج کشت گلخانه‌‌ای جهت استفاده بهینه از منابع آب و افزایش راندمان تولید محصولات شد.

 

وی افزود:کشت گلخانه ای با تکنولوژی های جدید ضمن افزایش بهره وری و راندمان محصول مانع از به هدر رفتن منابع آبی و همچنین زمین های کشاورزی می شود.

وی همچنین از تعدادی از واحدهای دامداری مجتمع دام فهرج بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت و مشکلات این واحدها قرار گرفت.

 مدرسی در پایان این بازدید گفت: از آنجا که صنعت دامپروری در اقتصادیزد حائز اهمیت است، تلاش می‌کنیم به دنبال حل مشکلات و چالش‌های صنعت دامپروری باشیم.

در این بازدید دامداران مشكلات را  مطرح نمودند که فرماندار و مدیرجهاد کشاورزی جهت رفع آن قول مساعد و پیگیری دادند.

گفتنی است مجتمع دام فهرج در حال حاضر دارای ۱۱۴ واحد می باشد که ۴۰ واحد آن به بهره برداری رسیده و ۳۰ واحد آن در دست تاسیس می باشد.

*انتهای پیام*