207

ساعتی پیش جلسه فوق العاده ستادکرونای شهرستان یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان یزد، ساعاتی پیش، جلسه فوق العاده ستادکرونای شهرستان یزد به ریاست سید محمد رستگاری فرماندار و سایر اعضا در محل سالن ولایت فرمانداری یزد برگزارشد.
فرمانداریزد در این جلسه با اشاره به آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری ناشی از سویه جدید اُمیکرون در شهرستان گفت: عادی‌انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شیوع سویه جدید اُمیکرون تأثیر بسزایی داشته و باید به سرعت  تدابیر لازم  توسط دستگاههای ذیربط برای جلوگیری از شیوع بیشتر این سویه جدید از بیماری  اندیشیده شود.
وی همچنین با اشاره به تشديد گشت وبازرسی های جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا  خواستار انجام واکسیناسیون(تکمیل سه نوبت واکسن)، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی  توسط شهروندان شد.

در این نشست مقرر شد، گشت های نظارتی با هماهنگی فرمانداری ضمن  تشدید بازدید از ادارات مواردی مثل ارائه کارت واکسن و یا تست پی سی آر کارکنان دستگاه‌های دولتی و مراجعین را کنترل و در صورت تخلف برابر ضوابط برخورد شود.
مقرر شد از ورود و ارائه خدمات به افرادی که از ماسک استفاده نکرده اند و یا واکسن تزریق نموده اند به ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی مثل واحدهای تولیدی، صنفی ،خدماتی و ممانعت به عمل آید.
مقرر شد میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و اتاق اصناف طی  نامه‌ای به واحدهای زیرمجموعه تاکید که متصدیان موارد زیر را رعایت نمایند.
استفاده متصدی کارکنان و مراجعین از ماسک
🔸 رعایت فاصله اجتماعی
🔸 نصب کارت واکسن متصدی و کارکنان در محضر دیدمشتری و بازرسین
🔸 عدم ارائه خدمت به افرادی که از ماسک استفاده نکرده‌اند.
🔸 عدم ارائه خدمت به افرادی که واکسن تزریق ننموده اند.
🔸 عرضه مواد غذایی در رستوران ها ،فست فود ها ،کافی شاپ ها و ....صرفاً به صورت برون بر انجام شود.
🔸 ظرفیت اعلام شده بر اساس مصوبات ستاد داستانی  پیشگیری و مقابله با کرونا و بر اساس رنگ بندی شهرها در تالارهای پذیرایی رعایت شود.
 مقرر شد جلسات تخصصی و اقناع سازی با مسئولین آموزشگاه ها ،باشگاه های ورزشی، مدیران تالار های پذیرایی، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و ....در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک  و تزریق واکسن توسط دستگاه های ذیربط مثل فنی و حرفه ای، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اتاق اصناف و سازمان صمت و تجارت برگزار شود.

نوشته شده توسط فرمانداری یزد

دیدگاه ها

أضف تعليقات

اخبار مرتبط

لا توجد مناسبات.