نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

محمدصالح جوکار در جمع مردم شهر شاهدیه، افزود: مردم ایران اسلامی در صحنه های مختلف همراهی خود را با نظام و انقلاب ثابت کرده اند که این همراهی علی رغم همه سختیها و توطئه هایی است که دشمنان بر ما تحمیل کرده اند.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نشست هایی برای رفع مشکلات مردم است و اگر امکان انجام این درخواست ها وجود ندارد باید با شجاعت اعلام شود که ممکن نیست و توجیه نکنیم .

نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: امنیت ، اقتصاد و .... نسبی بوده و مطلق نیست و اینکه فکر کنیم همه چیز در عالی ترین سطح خود است امکان پذیر نیست اما می توان نسبت به رفع مشکلات با همراهی مردم و مسئولان اقدام نمود .

جوکار افزود: برگزاری نشست مردمی در شهر شاهدیه به عنوان اولین نشست نماینده با مردم است و چنین نشست هایی در تمام نقاط شهرهای حوزه های انتخابیه برگزار می شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص درخواست های مردم شاهدیه برای تقسیم عادلانه امکانات گفت: متاسفانه استان یزد گرفتار بعضی تصمیمات شده و این تصمیمات باعث توزیع ناعادلانه امکانات و رشد نامتوازن مناطق استان شده است.

وی ادامه داد: دربرخی از شهرستان ها هنوز به اندازه یک روستا نیز امکانات وجود ندارد اما در مقابل برخی از نقاط رشد چند برابری داشته است.

جوکار افزود: درخواست ما این است که اگر در گذشته هم این رویه اشتباه وجود داشته اکنون باید اصلاح شود و این توزیع ناعادلانه امکانات باعث بروز مشکلات شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر ادامه داد: به عنوان مثال در شش ماهه ابتدای سال جاری یکی از شهرداری ها با جمعیت پنج هزار نفر دو میلیارد تومان درآمد داشته اما شهرداری دیگری با جمعیت شهری 30 هزار نفر فقط 60 میلیون تومان درآمد داشته است.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: اصلاح این روند اشتباه احتیاج به اراده عمومی در استان دارد تا جلوی اینگونه بی عدالتی ها گرفته شود.

جوکار افزود: مشکل دیگر رشد نامتوازن صنایع در منطقه حد فاصل شهرستان اردکان تا شهرستان مهریز است که متاسفانه صنایع در این منطقه واقع شده و باعث از دست رفتن هوای پاک و کاسته شدن عمر انسانها شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به اینکه صدور مجوز جدید احداث صنایع در این منطقه ممنوع شده، گفت: محیط زیست و دیگر نهادها از جمله وزارت صنعت و معدن باید از صدور مجوز صنایع آلاینده در این منطقه جلوگیری نموده و برای جابجایی صنایع موجود در شهرک های صنعتی جدید اقدام شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که مردم این مناطق دائما پیگیر آن هستند تصفیه خانه فاضلاب است که متاسفانه با مکان یابی اشتباه در کنار مناطق مسکونی یزد ، شاهدیه ، زارچ و اشکذر واقع شده است.

جوکار افزود: در این طرح بیش از هفتاد میلیارد تومان تاکنون هزینه شده که تعطیلی یا ادامه کار تصفیه خانه فاضلاب یزد معضلی برای مسئولان شده است و اگر در زمان احداث حداقل ده کیلومتر با مناطق مسکونی فاصله گرفته شده بود این معضلات کمتر مشاهده می شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به اینکه با پیگیری های انجام شده خشک نمودن دریاچه حاصل از فاضلاب یزد در دستور کار مسئولان قرار گرفته است، گفت: توسعه طرح تصفیه خانه فاضلاب ممنوع شده و باید دریاچه ایجاد شده که باعث تولید پشه و اعتراضات شدید مردمی شده نیز خشک شود.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به گلایه مردم شاهدیه از کیفیت بد آب آشامیدنی و سختی بالای آب شرب در این منطقه افزود: استان یزد در تابستان سالجاری در وضعیت بسیار بحرانی از نظر آب آشامیدنی قرار داشت و با صبر و همراهی مردم در این زمینه مشکلی به وجود نیامد اما باید برای سال آینده تمهیدات لازم جهت تامین آب شرب و بهداشت مردم اندیشیده شود.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده از طریق وزیر نیرو مصوب شد جهت تامین آب اضطراری در مواقع بحرانی چاههایی در منطقه چرخاب حفر شود و اختصاص کامل آب انتقالی نیز با قدرت تمام پیگیری شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به درخواست های مردم شاهدیه برای ایجاد پاسگاه و بیمارستان گفت: ایجاد پاسگاه جدید منوط به موافقت مرکز است که تا این لحظه ممکن نشده همچنین در مورد احداث بیمارستان نیز موافقت صورت نمی گیرد اما داشتن درمانگاه شبانه روزی حق مردم شاهدیه است که باید پیگری شود و جهت استقرار ماموران انتظامی و راهور نیز پیگیرهای های لازم انجام خواهد شد.