دومین همایش آموزشی جامع انتخابات ویژه اعضای شعب اخذ رای برگزار شد.

به ریاست فرماندار یزد دومین همایش آموزشی جامع انتخابات ویژه اعضای شعب اخذ رای در محل سالن پاکنژاد یزد برگزار شد .

به ریاست فرماندار یزد دومین همایش آموزشی جامع انتخابات ویژه اعضای شعب اخذ رای در محل سالن پاکنژاد یزد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد سید محمد رستگاری فرماندار یزد در دومین همایش آموزشی جامع انتخابات ویژه اعضای شعب اخذ رای، گفت: مجریان برگزاری انتخابات باید ضمن پایبندی به اصل بی طرفی و امانتداری از رای مردم، رعایت نظم، شفافیت و قانونمندی را محور انجام امور قرار دهند.

او با بیان اینکه فرآیند برگزاری هر دوره از انتخابات، با یکسری تغییرات کلیدی و تاثیر گذار همراه است، افزود: اگرچه برخی از نکاتی که در جلسات آموزشی ویژه اعضای شعب مطرح می شود، تکراری به نظر می رسد اما هر انتخاباتی شرایط خاص خاص خود را دارد و در صورت غفلت از فراگیری نکات، فرآیند برگزاری انتخابات دچار مشکل می شود.

رستگاری اظهارداشت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید مر قانون را رعایت کنند و  اگر عضوی تمایل به حضور در ستاد انتخابات نامزدها، حمایت از آن ها و عدم کتمان گرایش خود به نامزدهای انتخاباتی  در عملکرد خود را دارد، به ما اعلام کند زیرا ابن موضوع اصل سلامت انتخابات و بی طرفی مجریان انتخابات را زیر سوال می برد.

رییس هیات اجرایی انتخابات  شهرستان یزد با اشاره به اینکه به ازای هر سه شعبه ثابت اخذ رای یک بازرس بر روند برگزاری انتخابات نظارت می کند، گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه راس ساعت هشت صبح آغاز می شود و راس ساعت 24 نیز انتخابات مجلس یازدهم به پایان می رسد و از آن پس افزودن رای به صندوق تخلف به حساب می آید.

فرماندار یزد شعب اخذ رای را یک محل رسمی و سازمان دانست و تصریح کرد: اعضای این سازمان، که همان اعضای شعب اخذ رای هستند، باید ضمن خوش رویی، رغبت و سعه صدر، در پوشش و نحوه برخورد نیز قانونمند و رسمی باشند.