عزيزا... سيفي در اين جلسه با بيان اينكه كتاب و كتابخواني در رشد و توسعه همه جانبه كشور نقش تأثيرگذاري را دارد خاطرنشان كرد با گسترش فرهنگ مطالعه در ميان افراد جامعه لايه فكري افراد گسترش يافته و زمينه انتقال تجربيات و راهكارها براي بهبود زندگي فراهم مي شود.

فرماندار گفت: در چند سال اخير تلاشهاي خوبي براي به روز شدن امكانات كتابخانه ها صورت گرفته است ولي همچنان تا رسيدن به امكانات به روز و استاندارد فاصله داريم كه اين نيازمند توجه بيشتر به اين گونه مكانهاي فرهنگي است.

وي برگزاري جلسات در كتابخانه هاي عمومي شهرستان را خوب ارزيابي كرد و گفت: با برگزاري جلسات در كتابخانه هاي عمومي شهرستان مي توان از نزديك در جريان مسائل و مشكلات اين كتابخانها قرار گرفت و در اين زمينه مي توان گامهاي مناسبي در جهت مرتفع نمودن آنها برداشت.

فرماندار از كساني كه در امر كتاب و كتابخواني فعاليت دارند خواست تا با نصب العين قرار دادن رهنمودهاي مقام معظم رهبري در خصوص اهميت گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني بستر لازم جهت گسترش بيش از پيش اين فرهنگ را در جامعه فراهم نمايند.

در اين جلسه مقرر شد مبلغ دو ميليارد ريال جهت تعمير و تجهيز كتابخانه ها در سال 91 اختصاص داده شود.

همچنين در اين جلسه راه اندازي شيفت 8 كتابخانه به تصويب اعضا رسيد كه كتابخانه هاي شرف الدين علي ، آذر يزدي ، وحدت ، حضرت زهرا(س) ، فرخي ، غدير، گل افشان و علي ابن موس الرضا (ع) نيز در شيفت شب نيز داير مي باشد.