بازديد معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري از تصفيه خانه فاضلاب شهر يزد

معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري يزد به منظور بررسي مسائل و مشكلات مطرح شده از سوي شهروندان از تصفيه خانه فاضلاب شهر يزد بازديد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ معاون سياسي و اجتماعي فرماندار به همراه بخشدار زارچ، روساي شوراهاي اسلامي شهر شاهديه و زارچ و مدير آبفاي شهرستان از تصفيه خانه فاضلاب شهر يزد بازديد كرد.

مصطفي سالاري در اين خصوص گفت: اين بازديد به منظور بررسي مسائل و مشكلات مطرح شده از سوي شهروندان مبني بر گسترش بوي بد ناشي از وجود تصفيه خانه فاضلاب شهر يزد انجام شده است.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با بيان اينكه تصفيه خانه فاضلاب شهر يزد از به روز ترين امكانات و تجهيزات برخوردار مي باشد اظهار داشت: با توجه به زيرساخت هاي مناسب در نظر گرفته شده امكان جابجايي تأسيسات وجود ندارد، اما مي توان در راستاي كاهش مشكلات مورد نظر مردم، به نحو مطلوب از آب پساب اين مجموعه استفاده شود.

وي با اعلام اينكه سالانه بالغ بر دو ميليارد ريال صرف سم پاشي بركه هاي آب و درختان مي شود گفت: با آغاز به كار سيستم لجن فعال SBR از دو سال گذشته مشكلات مربوط به انتشار بوي بد در ايام سال به ويژه فصل تابستان كاهش يافته است.

سالاري همچنين با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت تخصيص آب پساب به بخش هاي صنعتي و فضاي سبز تصريح كرد: با پيگيري هاي صورت گرفته بخشي از آب پساب به واحدهاي صنعتي اختصاص يافته كه اميدواريم با همكاري بيشتر دستگاه هاي ذيربط شاهد تخصيص بخشي از اين آب براي توسعه فضاي سبز شهرهاي همجوار تصفيه خانه فاضلاب شهر يزد باشيم.

شایان ذکر است تصفیه خانه لجن فعال (SBR) شهر یزد برای جمعیت 150 هزار نفر و وردی 31950 متر مکعب (370 لیتر درثانیه) طراحی و ساخته شده است.

هم اکنون میانگین دبی متوسط ورودی به تصفیه خانه 170 لیتر در ثانیه می باشد.

تصفیه خانه موجود از سیستم مکانیکال و کاملاً پیشرفته بهره مند بود و خروجی آن برابر استانداردهای زیست محیطی برای تخلیه آبهای سطحی و کشاورزی مناسب می باشد.

در تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد سیستمهای دیگری مانند برکه تثبیت ، وتلن ( نیزار) نیز موجود می باشد.

این واحد دارای آزمایشگاه مجهز برای انجام پارامترهای کیفی شیمیایی و میکروبی فاضلاب و خروجی تصفیه خانه می باشد.