فرماندار يزد:

افزايش و ارتقاء سطح اعتماد عمومي در جامعه از راهكارهاي تحقق همدلي و همزباني در بين مردم و مسئولين است

فرماندار يزد گفت: يكي از مواردي كه مي تواند همدلي و همزباني را در بين مسئولان و مردم تقويت سازد، افزايش و ارتقاء سطح اعتماد عمومي در جامعه است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ محمود شاكري شمسي به همراه معاونين سياسي و اجتماعي و فني و امور عمراني فرمانداري به مناسبت 9 ارديبهشت ماه روز ملي شوراها در جلسه علني شوراي اسلامي شهر يزد حضور يافت.

فرماندار يزد در اين جلسه با تبريك ماه رجب و روز ملي شوراها گفت: 9 ارديبهشت ماه 59 يادآور صدور فرمان تاريخي حضرت امام خميني (ره) به شوراي انقلاب مبني بر تشكيل شوراهاي اسلامي بود.

شاكري شمسي با اشاره به ابعاد مختلف دستور بنيانگذار جمهوري اسلامي مبني بر تشكيل شوراهاي اسلامي افزود: استقرار حكومت مردمي در كشور، حاكميت مردم بر سرنوشت خويش به عنوان يك ضرورت و اداره امور محلي شهر و روستا به خود مردم براساس واگذاري امور به خود مردم براي پيشبرد مسائل سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه از مهمترين اهداف و محورها مورد تأكيد ايشان در اين فرمان تاريخي بوده است.

وي در ادامه با تقدير از عملكرد شوراي اسلامي شهر و شهرداري يزد در نوروز 94 اظهار داشت: با توجه به ارزيابي انجام شده، شهروندان و مسافران رضايت خود را از اقدامات صورت گرفته در شهرستان و به ويژه شهر يزد اعلام نموده اند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با بيان اينكه شوراها به عنوان يك نهاد واسط بين مردم و دولت هستند خاطرنشان كرد: شوراها طرحهايي كه از سوي دولت مطرح مي شود را عملياتي و نيازها و درخواستهاي شهروندان را جمع بندي و پس از بحث و بررسي در كارگروه هاي مختلف پيگيري و عملياتي مي سازند.

شاكري شمسي خواستار فراهم نمودن زمينه مشاركت و حضور مردم در طرحها و پروژه ها توسط شوراهاي اسلامي شد و اظهار داشت: يكي از وجوه مميزه شوراها به عنوان منتخبين مردم اين است كه مسير مشاركت مردم در عرصه هاي مختلف را هموار سازند.

وي اضافه كرد: حضور و مشاركت مردم تنها نبايد به انتخابات ختم شود بلكه بايد به لحاظ ذهني و عملي اقشار مختلف مردم را براي اجرا و نظارت در اموري كه در زندگي آنها تأثيرگذار است را آماده نمود.

فرماندار يزد تصريح كرد: مشاركت مردم به عنوان يك اصل پذيرفته شده است كه مورد تأكيد دولت تدبير و اميد نيز مي باشد،‌ لذا در اين راستا فرمانداري يزد نيز در صدد فراهم نمودن اين فضا در سطح شهرستان با همكاري ساير ادارات و نهادها مي باشد.

شاكري شمسي با اشاره به نامگذاري سال 94 به عنوان " سال دولت و ملت،‌همدلي و همزباني" از سوي رهبر معظم انقلاب افزود: يكي از نهادهايي كه در اجراي اين راهبرد و خط مشي سال 94 اثرگذار است، شوراهاي اسلامي شهر و روستا مي باشند كه مي توانند اين موضوع را عيني تر محقق سازند.

فرماندار يزد ابراز داشت: از جمله مواردي كه مي تواند همدلي و همزباني را در بين مسئولان و مردم تقويت سازد، افزايش و ارتقاء سطح اعتماد عمومي در جامعه است.

شاكري شمسي گفت: يكي از مهمترين فاكتورهايي كه در افزايش اعتماد عمومي جامعه تأثيرگذار است، اجراي طرح ها و پروژه ها براساس برنامه است.

وي افزود: بايد در ابتداي هر سالي رويكردها و اهداف مشخص شود تا براساس برنامه ريزي مناسب بتوانيم در مسير تحقق آنها گام برداريم.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه مردم بايد در جريان امور قرار گيرند اظهار داشت: براساس قانون بايد اقدامات صورت گرفته در زمينه ها مختلف به صورت گزارش شش ماهه در اختيار عموم مردم قرار گيرد.

شاكري شمسي پرهيز از چند باره كاري ها را از ديگر عوامل افزايش سطح اعتماد عمومي در جامعه برشمرد و تصريح كرد: مردم تيزبينانه هر اقدامي كه در شهر صورت مي گيرد را رصد مي كنند لذا بايد از اقدامي كه موجب تحميل هزينه هاي گزاف مي شود پرهيز نمود.

وي گفت: بايد براي اجراي پروژه ها و طرح هاي مختلف از نظرات كارشناسان و متخصصان استفاده نمود تا پس از اجرا با مشكلي روبرو نشويم.

فرماندار يزد همچنين افزود: هر تصميمي كه در شوراي اسلامي شهر و شهرداري اتخاذ مي شود بايد جامع باشد و كليت شهر يزد در نظر گرفته شود نه اينكه تنها به محله اي خاص توجه بشود.

شاكري شمسي در ادامه با اعلام اينكه در سال 94 پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد افزود: اعضاي شوراي اسلامي شهر علي رغم داشتن گرايشات سياسي بايد از هر گونه جانبداري از شخص خاصي در انتخابات پرهيز نموده و در راستاي اجراي امور مربوط به مردم و شهر تلاش نمايند.

فرماندار يزد با بيان اينكه موضوع سلامت محوري در برنامه ها و اقدامات شهرستان بايد در اولويت باشد گفت: در زمينه سلامت و بهداشت در سال گذشته با همكاري شهرداري اقدامات بسيار مناسبي صورت گرفت كه مي توان به پاكسازي برخي از كانون هاي آلايندگي در حاشيه شهر ها اشاره نمود.

وي همچنين با اشاره به اينكه سال 95 به عنوان سال خوشامدگويي به يزد نامگذاري شده است تصريح نمود: خوشبختانه در نيمه دوم سال 93 به لحاظ ورود گردشگران خارجي استان يزد از جايگاه سوم به دوم ارتقاء پيدا كرده است كه اين نشان دهنده ظرفيت بالاي استان و شهرستان يزد در حوزه گردشگري است.

شاكري شمسي اظهار داشت: بنابر آمارهاي ارائه شده از سوي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان 80 درصد از مسافران و گردشگران نوروز 94 شهرستان يزد و به ويژه شهر يزد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نموده اند.

فرماندار يزد در پايان با اشاره به اينكه استان يزد به عنوان يكي از قطب هاي مهم درمان در جنوب شرق كشور مي باشد افزود: پراكندگي ساختمان ها و مطب هاي پزشكي در سطح شهر يزد موجب گرديده است كه علاوه بر مباحث ترافيكي و مزاحمت هايي كه براي شهروندان ايجاد كرده، ‌سبب شده است از امكانات و استعدادهاي درماني آن در حد نهايت استفاده نگردد، ‌لذا به همين دليل با كمك جامعه پزشكي و درمان درصدد انتقال مطب هاي پزشكان سطح شهر يزد به محور يزد و تفت هستيم.