476

بمناسبت هفته دولت؛آیین افتتاح مدرسه دخترانه داسرم در مریم آباد شهرستان یزد

دبستان 12 کلاسه داسرم در مریم آباد یزد و با حضور امام جمعه بخش مرکزی ،معاون امنیتی سیاسی اجتماعی استاندار و فرماندار یزد در هفته دولت به بهره برداری رسید

آیین افتتاح دبستان دخترانه خسرو داسرم
دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه  خسرو داسرم در ناحیه دو یزد افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش؛"سید محمدرضا مدرسی" فرماندار یزد در این آیین با گرامیداشت هفته دولت گفت :
اسم این مدرسه که به یاد خانواده ی زرتشتی خیرخواه "داس رام " نامگذاری شده است مرا یاد این شعر انداخت :
مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو/یادم از کشته ی خویش آمد و هنگام درو
 وی با بیان اینکه مشارکت خیرین مدرسه ساز در شهر و استان یزد مثال زدنیست بخصوص زمانیکه زرتشتیان گرانقدر نیز بمانند این مدرسه نقش فعال خود و دغدغه متعالی آموزش و پرورش آینده سازان این مرز و بوم را به منصه ظهور می‌رسانند.
سید محمدرضا مدرسی افزود:علی رغم تبلیغات رسانه ای دشمنان ،  مسلمانان ،زرتشتیان و پیروان دیگر ادیان آسمانی قرنهاست در این دیار ،پر از صلح و دوستی در کنار هم زیسته اند اند و همواره با هدف کشف استعداد های فرزندان این مرز و بوم در طرح های خبری مشارکت داشته اند.مدرسی نمونه بارز این همدلی را خانم داسرم دانست که با همت والای خود زمینه ساز تاسیس این واحد آموزشی شد.

آیت‌الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد هم در این مراسم ضمن تشکر از خیرین نیک اندیش مدرسه ساز به ویژه زرتشتیان و همچنین موسسه ریلیف اینترنشنال که در ساخت این مدرسه مشارکت داشتند،اظهار داشت: سرمايه گذاری خواهران و برادران زرتشتی از دیر باز در امور خیر و عام المنفعه صورت گرفته و امیدواریم مجددا افتتاح این مدرسه سرآغاز سرمايه گذاری بیشتر در بخش تعلیم و تربیت باشد.
آیت الله مدرسی به اهمیت تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش فرمودند، فرزندانی که حتی به صورت غیرقانونی در کشور ما زندگی می کنند نباید از آموزش محروم بمانند و این اهمیت این موضوع را می رساند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: امیدواریم این مدرسه سراسر خیر باشد برای مردم و  دولت قوی و مردمی و افتخار ماست که امروز فرزندان اتباع خارجی در یک مدرسه و نهاد آموزشی در کنار سایر دانش آموزان ایرانی تحصیل می کنند.


عزیزی معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد هم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر و هفته دولت گفت:زرتشتیان همیشه همگام با مسلمانان، زندگی مسالمت آميز همراه با عشق و محبت داشتند و به کوری چشم دشمنان ایران و اسلام بدون هیچ فاصله ای در کنار هم زندگی کرده و منشا خیر و برکت بوده اند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد افزود: وظیفه ما ایجاد شرایط تحصیل مطلوب برای اتباع است که یکی از مشکلات ما در بحث فضای آموزشی و مدرسه سازی  است  که در این راستا نیاز به مشارکت خیرین بزرگوار و سازمان ها و مجامع بین‌المللی داریم.
گفتنی است دبستان دخترانه خسرو داسرم با پیگیری‌های اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد و مشارکت مالی سازمان ریلیف اینترنشنال و اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان به منظور بهره مندی دانش آموزان دخترش (اتباع) احداث گردید

نوشته شده توسط فرمانداری یزد

دیدگاه ها

أضف تعليقات

اخبار مرتبط

لا توجد مناسبات.