فرماندار يزد:

فضای مجازی ظرفیت مطلوبی برای ارتقاء فرهنگ ترافیک

فرماندار يزد بر استفاده از ظرفيت اصحاب رسانه به ويژه صدا و سيما و سازمان هاي مردم نهاد در ارتقاء فرهنگ ترافيكي شهروندان تأكيد كرد و گفت: فضاي مجازي به عنوان يك رسانه مستقيم كه در اختيار عموم شهروندان است مي تواند در اين خصوص نقش تعيين كننده اي داشته باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه كميسيون ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي شهرستان يزد به رياست فرماندار يزد تشكيل شد.

« مصطفي سالاري » در اين جلسه اظهار داشت: دستگاه هاي اجرايي مرتبط در امر ترافيك نظير راهور، شهرداري و صدا و سيما در چند سال گذشته با برنامه ريزي و اجرايي نمودن طرح هاي مختلف با همكاري ساير نهادهاي مسئول در اين زمينه توانسته اند ضمن بهبود وضعيت ترافيكي در شهر يزد آمار مربوط به تصادفات و خسارت هاي ناشي از آن را كاهش دهند.

فرماندار يزد با انتقاد از جزيره اي عمل نمودن دستگاه هاي اجرايي در موضوع ترافيك افزود: يكي از اهداف تشكيل جلسات برقراري تعامل بين بخشي ميان ادارات و نهادهاي مسئول در اين زمينه است تا مجموعه اقدامات واحد براي رسيدن به يك هدف مشترك برنامه ريزي و اجرايي شود.

وي با بيان اينكه موضوع فرهنگ از پيچدگي خاصي برخوردار بوده و بسيار گسترده و در توسعه و پيشرفت جامعه تأثيرگذار است خاطرنشان كرد: موضوع اخلاق و فرهنگ از مباحث مهمي است كه در آيات و روايات دين مبين اسلام به آن سفارش شده و بارها مورد تأكيد مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهوري اسلامي قرار گرفته است.

رئيس كميسيون ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي شهرستان اضافه كرد: در بخشنامه و آئين نامه ها مقرر شده است تا تمامي پروژه هاي عمراني پيوست فرهنگي داشته باشد.

فرماندار يزد نبود زيرساخت هاي مناسب را يكي از دلايل عدم استفاده مردم از وسائل نقليه عمومي در شهر يزد دانست و تصريح كرد: تا كنون تمهيدات لازم و خوبي را براي استفاده مردم از وسايل نقليه عمومي را فراهم نشده و انتظار داريم تا مردم از وسايل نقليه شخصي خود استفاده ننمايند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان با اشاره به اينكه شهر يزد به عنوان شهر دوچرخه از ديرباز تاكنون مطرح بوده است ابراز داشت: بايد در معابر اصلي شهر مسيرهاي ويژه براي عبور دوچرخه سواران طراحي شود.

سالاري در پايان به موضوع جهاني شدن شهر يزد نيز اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: از امروز هر برنامه هاي كه براي توسعه شهر در نظر گرفته مي شود بايد به برند جهاني بودن تدوين شود چرا كه در آينده اي نزديك شاهد حضور بي شمار گردشگران خارجي هستيم كه در واقع مي توانند سفيران خوبي براي فرهنگ ايران اسلامي در كشورهاي خود باشند.