فرماندار یزد:

شورای آموزش و پرورش محلي براي تضارب آرا و گفتگو است

فرماندار يزد در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد بر ارائه راهکارهای کارشناسی به منظور رفع مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان تأکید کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش محلي براي تضارب آرا و گفتگو است و باید مصوبات این شورا براساس یافته های علمی و پژوهشی و قابليت اجرایی داشته باشد تا شاهد نتایج خوب و مطلوبی در این زمینه باشیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با حضور فرماندار، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان، معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان، معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری و سایر اعضاء این شورا برگزار شد.

« مصطفی سالاری » در این جلسه با تبریک ثبت جهانی شهر یزد در یونسکو اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی و همکاری همه دستگاه های اجرایی و مردم بتوان از این فرصت پیش آمده استفاده نمود و بیش از پیش شهر تاریخی یزد را به جهانیان معرفی نماییم.

فرماندار یزد در ادامه با اشاره به وظایف شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: در قانون شوراها 22 وظیفه به عهده این شورا در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است که بخش قابل توجهی از آنها مربوط به فراهم نمودن شرایط بهتر برای فضای تعلیم و تربیت است.

وی با انتقاد از طرح مباحث کلی در شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: طرح برخی از مسائل کلی نظام تعلیم و تربیت در شورای شهرستان توجیه ناپذیر است چراکه در حوزه شهرستان ما باید براساس ظرفیت ها و پتانسیل های خود مسائل را بررسی نماییم.

سالاري با اشاره به افزایش اعتبارات آموزش وپرورش در شهرستان یزد در دو سال گذشته گفت: از سال 4 تاكنون اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش شهرستان با توجه به اهميت تعليم و تربيت حدود سه برابر افزايش داشته است.

رئیس شورای آموزش و پرورش تصریح کرد: البته در سالهای گذشته با توجه به شرایط اعتبارات تخصیص یافته چندان مطلوب نبوده که امیدواریم در سال جاری اعتبارات در نظر گرفته بیش از پیش و به موقع تخصیص یابد.

فرماندار یزد بر تعامل و هماهنگی شورای آموزش و پرورش شهرستان با سایر کارگروه ها و شوراها در سطح استان و شهرستان تأکید کرد و افزود: در سال جاری ستاد بازآفرینی شهري پايدار و همچنین ستاد راهبردي ثبت جهانی بافت تاریخی یزد فعال شده است که در این زمینه با توجه به دریافت اعتبارات ملی می توانند در حوزه تعلیم و تربیت کمک کار نواحی آموزش و پرورش شهرستان باشند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان در پایان در خصوص برنامه ریزی برای  رفع  مشکلات  پیش روی مدارس در آستانه‌ی  بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر،  گفت: شایسته است دستگاه های دیگر شهرستان در بحث بازگشایی مدارس یاری‌گر آموزش و پرورش باشند تا با فراهم سازي بستر و فضاي مناسب آغاز سال تحصيلي جديدي همراه با شور و نشاط مطلوب همراه گردد.

لازم بذکراست بازدید هفتگی جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش از مدارس در نقاط کمتر برخوردار شهرستان، پیگیری به منظور تکمیل پروژه های آموزشی با پیشرفت بالای 60 الی 70 درصد و جمع بندی و ارائه گزارش کمبود نیروی انسانی در مدارس شهرستان به شورای آموزش و پرورش استان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.