شناسه : 702704

پاسخ فرماندار يزد به سوالات مردم درباره يارانه‌هاي نقدي


فرماندار یزد در گفت‌وگويي به سوالات مردم يزد درباره دريافت نقدي يارانه‌ها پاسخ داد.

عزیزاله سیفی در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومي فرمانداري يزد در ارتباط با یارانه‌های نقدی و مسائلی که در این خصوص برای خانوارها پیش می‌آید اظهار نمود: خانوارهایی که با وجود ثبت حساب در سامانه اعلام حساب خانوار، همچنان حسابشان به صورت موقت ثبت شده و با پیغام “حساب شما جهت بررسی در سامانه ثبت شد و برای دریافت نتیجه 2 تا 3 هفته‌ی آینده به سامانه مراجعه کنيد” باید در اسرع وقت به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به ثبت نهایی و تایید حساب خود از طریق شبکه‌اي که در اختیار کلیه بانکها قرار دارد، اقدام نمایند.

وی در ادامه تصریح نمود: بدیهی است تا زمانی که حساب خانوارهای ذکر شده، در قالب نهایی و دائم در سامانه مزبور ثبت نشود، یارانه‌ای به حساب آنها واریز نخواهد شد.

وی درخصوص خانوارهایی که با وجود دریافت یارانه مراحل اول و دوم شماره حساب آنها در مرحله ی سوم از سامانه اعلام حساب حذف شده و یارانه مرحله ی سوم را دریافت نکرده‌اند نيز بیان نمود: سرپرست این خانوارها باید در اسرع وقت نسبت به ثبت یکی دیگر از حسابهای فراگیر خود در سامانه اقدام نمایند که پس از آن ظرف مدت 10 روز یارانه مرحله ی سوم به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی افزود: به منظور اطمینان از ثبت صحیح شماره حساب این اقدام توسط شعب بانک و از طریق شبکه اي.بانك صورت پذیرد.

سیفی درخصوص حذف اطلاعات هویتی خانوارها از سامانه در مرحله ی سوم عنوان نمود: با توجه به اینکه اطلاعات هویتی خانوارها از طریق مرکز آمار در اختیار سازمان هدفمند سازی یارانه ها و وزارت رفاه قرار می گیرد، علت نبود اطلاعات افراد در این سامانه، حذف شدن اطلاعات خانوارهای مزبور از پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار مرکز آمار است و بنابراین این گونه خانوارها باید جهت رفع مشکل، دوباره در سامانه مرکز آمار ثبت نام نمایند.

وی با بیان اینکه یارانه مرحله ی اول و دوم برای تمام افرادی که تا 15 اسفند ماه سال 89 حسابشان را به صورت دائمی و نهایی در سامانه ثبت کرده‌اند واریز شده است ابراز نمود: خانوارهایی که با وجود مشاهده ی واریز مبلغ یارانه در سامانه مبلغ یکی از مراحل یا هر دو مرحله ی اول و دوم در حساب خود مشاهده نکرده اند باید جهت رفع مشکل به بانک مربوطه مراجعه نمایند.

وی در ادامه گفت: بانک مذکور در صورت وجود مشکل در حساب این افراد اعم از مسدودی، راکد، مشترک بودن یا فراگیر نبودن حساب نسبت به رفع مشکل اقدام و همان حساب را دوباره از طریق شبکه اي.بانك در سامانه رفاهی ثبت نماید و  در صورت عدم رفع مشکل حساب قبلی، می توانند شماره حساب جدیدی را به نام سرپرست خانوار در سامانه ثبت نماید.

وی در ادامه تاکید کرد: در مورد ذکر شده خانوارها باید از بانک مربوطه رسید چاپی ثبت صحیح حساب را دریافت نمایند و در نظر داشته باشند تا زمانی که مشکل حساب خانوارهای ذکر شده از طریق بانک مربوطه بر طرف نشود یارانه مراحل بعدی آنها نیز واریز نخواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: مبلغ یارانه مرحله ی دوم افرا جامانده براساس اطلاعات اصلاحی دریافتی از مرکز آمار در هفته  پایانی اسفند ماه سال گذشته به حساب سرپرست خانوارهای مربوطه واریز شده است بنابراین اگر همچنان مغایرتی در مبلغ یارانه واریزی و تعداد نظارت واقعی خانوار وجود دارد از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری فرصت داشته اند که نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات خانوار خود اقدام نمایند.

وی یادآور شد: خانوارهایی که با وجود ثبت نام به موقع، اطلاعات هویتی آنها در سامانه مورد شناسایی قرار نگرفته و امکان ثبت شماره حساب را نداشته‌اند به منظور بررسی وضعیت ثبت نامشان در مرکز آمار، باید ضمن در دست داشتن مدارک هویتی و برگه کوچک کدرهگیری به فرمانداری شهرستان خود مراجعه نموده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند.

وی افزود: فرم های مزبور جهت راستی آزمایی صحت ادعا توسط مرکز آمار ایران مورد بررسی واقع و اطلاعات مربوطه در صورت تایید توسط مرکز آمار، به سازمان هدفمندسازی یارانه ها ارسال خواهد شد تا یارانه واریز نشده مراحل قبلی به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

آدرس کوتاه :