شناسه : 97783844
فرماندار يزد:

اتباع خارجي حاضر در كشور بايد تابع قوانين و مقررات باشند


فرماندار يزد با بيان اينكه اتباع خارجي حاضر در كشور بايد تابع قوانين و مقررات جاري كشور باشند گفت: متأسفانه در كنار اتباع مجاز، شاهد حضور اتباع خارجي غير مجاز نيز هستيم كه بحث شناسايي، ساماندهي و ساير اقدامات قانوني براي آنان توسط دستگاه هاي ذيربط صورت مي پذيرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه كميته ساماندهي اتباع خارجي شهرستان يزد با حضور فرماندار، مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري، معاونين فرمانداري و دستگاه هاي اجرايي عضو اين كميته تشكيل شد.
« مصطفي سالاري » در اين جلسه اظهار داشت: با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته كميته ساماندهي اتباع خارجي در سطح شهرستان تشكيل شده كه اميدواريم در نيمه دوم سال 96 اين موضوع به صورت جدي پيگيري شود تا بتوانيم با ارائه راهكارهاي جديد ضمن رفع مسائل و مشكلات موجود، پاسخگوي مطالبات مردم در اين زمينه باشيم.
وي با تأكيد به ساماندهي اتباع خارجي در سطح شهرستان يزد تصريح كرد: در نظر داريم تا با هماهنگي و اهتمام ويژه دستگاه ها قوانين مربوط به نحوه سكونت، اشتغال، تحصيل فرزندان و ... اتباع به نحو مطلوبي اجرايي شود و با ارتقاء خدمات بهداشتي و آموزشي و فرهنگي زمينه آشنايي هر چه بيشتر آنان با آداب و فرهنگ ايران اسلامي را فراهم سازيم.
عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اشاره به سياست هاي نظام جمهوري اسلامي در خصوص اتباع خارجي گفت: متاسفانه برخي از رسانه هاي خارجي با جو سازي به دنبال القاء در مورد رفتار نامناسب جمهوری اسلامی ایران با مهاجرین به مخاطبين خود هستند در حاليكه مسئولان عالي رتبه ي كشور بارها در مجامع عمومي تأكيد بر اقدامات اخلاقي و رعايت قوانين و مقررات با اين افراد داشته اند.
سالاري در ادامه همچنين به ثبت جهاني شهر يزد در يونسكو اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: در آينده اي نزديك به شاهد حضور گسترده گردشگران خارجي در شهر تاريخي يزد هستيم، بنابراين لازم است در همه حوزه ها زمينه را براي ميزباني شايسته از اين گردشگران كه از اقصي نقاط دنيا هستند و سفيران ايران محسوب مي شوند را  فراهم نماييم.
فرماندار يزد در پايان خواستار تشكيل جلسات اين كميته به صورت ماهيانه شد و ابراز داشت: در جلسه بعدي برش شهرستاني وظايف دستگاه هاي اجرايي در موضوعات مختلف ساماندهي اتباع خارجي تهيه و ابلاغ مي گردد.





آدرس کوتاه :